Orientering om et tilfelle av Covid-19 smitte

Kjære studenter i modul 1,

En medisinstudent i modul 3 har fått påvist Covid-19 etter en test tirsdag 22/9. Kommunehelsetjenesten har håndtert nærkontakter, som er satt i karantene. I tillegg har studiedekan på medisin fredag ettermiddag 25/9 pålagt deltagere på en studentaktivitet (mulige nærkontakter) mandag 21/9 å være i karantene t.o.m. torsdag 1/10.

Vi har pr. 26/9 ikke fått beskjed om at flere studenter er smittet.

To studenter på kull H20 er satt i karantene, som mulige nærkontakter. En av disse har deltatt på fysisk undervisning før karantenen (gruppeundervisning torsdag med gruppe 17 samt statistikk-undervisning på fredag med gruppe 17, 18 og 19). I tillegg har flere nærkontakter av den smittede vært tilstede på Domus medica i løpet av uken.

Dette er det første tilfellet av smitte blant studentene i høst, og vi håper vi kan fortsette på samme måte. Vi opplever at dere som studenter er ansvarlige og flinke til å følge rutiner, og det blir ekstra viktig å passe godt på smittevern nå som det er påvist smitte i studentgruppen. Med unntak av de studentene som er i karantene er det foreløpig ikke planer om noen endringer i undervisning eller eksamen.

Vennlig hilsen

Erik Dissen