Endringer i teoretisk undervisning i forbindelse med økt smitte i Oslo

Kjære studenter i modul 1 termin 1

På grunn av den sterke økningen i smitte med omikron-varianten og nye smitteverntiltak i Oslo, har dekanatet bestemt at all teoretisk undervisning (forelesninger, seminarer, klinikker og PBL/LSB-grupper i Modul 1 og 2) på medisinstudiet gjennomføres på zoom fra mandag 6.12. Dette gjøres for å senke smitterisikoen i undervisningssituasjonene og prioritere at dere skal få gjennomført eksamen. Zoom-lenkene legges i timeplanen. Opptak av zoom-forelesningene legges ut i etterkant. Endringene er diskutert med MFU og MSU.

Merk at gruppeundervisning, klinisk undervisning, ferdighetstrening og disseksjon gjennomføres fysisk som normalt, men med bruk av munnbind og øvrige smitteverntiltak.

Merk også at modul 3 termin 1 og modul 6 går over til zoom-undervisning allerede fredag 3.12. Studentene på disse kullene har blitt informert via sms.

Eksamen avholdes som planlagt med nødvendige smitteverntiltak. Eventuelle endringer vil bli varsel direkte til de aktuelle kullene.

Vi er lei for at det ble nødvendig med en så rask endring rett før eksamen, men vi håper at dette kan gjøre dere tryggere nå i avslutningen. Ta vare på dere selv og hverandre – og husk smittevern i alle situasjoner dere er i!

Lykke til med resten av semesteret!

Beste hilsen

Elin Olaug Rosvold