Sensuren for modul 1, blokk 3, skriftlig digital eksamen er nå publisert

Det var totalt 162 kandidater som møtte, og av disse strøk 3,7%.

Etter at sensuren har falt, får hver enkelt kandidat en e-post der de får tilbakemelding/begrunnelse for karakterfastsettingen på den skriftlige digitale eksamen. I tillegg har kandidatene gjennom innsynsordningen anledning til å se egen besvarelse opp mot fasit for å kunne vurdere om det har noen hensikt å klage på karakteren/lære av egne feil. Etter sensur på ordinær eksamen offentliggjøres også psykometrinotatet fra eksamenskommisjonen i timeplanen under eksamensdagen.

Kandidater som har strøket og har behov for faglig veiledning innenfor ett eller flere av fagområdene/oppgavene, kan henvende seg til vårt studentinfosenter: med-studieinfo@medisin.uio.no. De vil der få oppgitt hvem de kan kontakte for faglig veiledning.

Kontinuasjonseksamen/utsatt prøve arrangeres mandag 8. august.

For informasjon om hvordan klage, se de sentrale nettsidene om klager på karakteren, og klager på formelle feil: https://www.uio.no/studier/eksamen/begrunnelse-klage/

Klagefristen er onsdag 13. juli.

For andre (ikke faglige) spørsmål om eksamen, sensuren og ev. klager, kan medisinstudenter ta kontakt med studiekonsulent Martine Sæterli Jensen; m.s.jensen@medisin.uio.no, og odontologistudenter med studiekonsulent Snezana Popovic; s.p.vujovic@odont.uio.no

Publisert 22. juni 2022 10:39 - Sist endret 22. juni 2022 10:39