Ta modul 6 og 7 i Agder med UiO Campus sør

Kjære medisinstudenter – nå får dere spennende, nye muligheter med UiO Campus sør.

Rett før sommeren ble det klart at UiO får sin første eksterne campus for medisinstudiet på Sørlandet sykehus.

Høsten 2023 vil de første 10 studentene starte modul 6 i Agder, og så fortsette i modul 7 våren 2024. Så blir det tilbake til Oslo for det siste studieåret.

På UiO Campus sør får du:

• Praksisnær pasientkontakt og smågruppeundervisning
  • Bli godt kjent med klinikerne
  • Delta i en studentpoliklinikk.
  • Flere muligheter til å planlegge undervisningen på en slik måte at du får frigjort tid for eksamensforberedelser.
  • Engasjert fagmiljø fra UiO og Sørlandet sykehus med armene åpne, og som er glade for å ta imot deg.
  • Mye undervisning lokalt og noe fjernundervisning fra Oslo
  • Samme læringsutbytter og samme eksamener som i Oslo.
  • Et flott tilbud om ekstrajobb fra sykehuset: Alle som ønsker det, får 20 prosent stilling på sengepost.

Vi på fakultetet er stolte av at vi nå skal samarbeide enda tettere med Sørlandet sykehus. Vi vet allerede at studenter som har hatt sin praksis der, har vært veldig fornøyde. Her kan du lese om noen erfaringer:

Medisinstudent i Agder: Lærerne opptatt av læring

Studentmedvirkning fra start

Les mer om UiO Campus sør

Opptak blir både høst og vår. Etter hvert skal også modul 4 og 5 tas i Agder – da reiser studentene ned for to år.

med.uio.no/ucs kan du lese om undervisningen, boligtilbudet, studentlivet og søknadsprosessen. Du side med stilte spørsmål og svar.

Vi ser frem til å ta imot den første gruppen fra modul 4 i  Agder neste høst!

Beste hilsen

Elin O. Rosvold