Informasjon om muntlig eksamen i patologi 09.06.2017

For de som kommer opp i patologi vil eksamen foregå på tre separate steder (to på Rikshospitalet, ett på Ullevål). Det vil være en eksaminator på hvert av stedene gjennom hele dagen. Studentene eksamineres i puljer på fire, slik at første pulje består av fire studenter som får en oppgave. Deretter nye fire studenter som får neste oppgave, og så videre til alle er ferdige på slutten av dagen. Ingen kan forlate stedet før alle i sin pulje er ferdige.

Eksaminasjonen foregår i 20 minutter. Oppgavene vil bestå i å undersøke et makropreparat og et histologisk snitt (på skjerm). Dere skal gi en vurdering av funnene og foreslå diagnose. I tillegg vil vi stille noen spørsmål relatert til funnene, for eksempel aktuelle differensialdiagnoser.

Publisert 8. mai 2017 16:17 - Sist endret 8. mai 2017 16:17