Selvscreeningsskjema/ behov for Covid-19 test

Kjære modul 3 studenter!

Vi har nå kommet i gang med semesteret, og jeg ønsker å minne alle på at man i forkant av fysisk oppmøte, skal foreta en selvscreening. Her finner du lenke til selvscreeningsskjema: https://www.uio.no/studier/program/medisin/undervisning-og-smittevern/selvscreening-for-fysisk-oppmote-til-undervisning2020.11.25.pdf

Krysser du av for ja i ett av skjemaets rubrikker, så skal du ikke møte til undervisning. Hver enkelt student har et selvstendig ansvar for å ta beslutningen om å møte til undervisning. Modulkoordinator kan ikke vurdere om studenter skal/ikke skal møte til undervisning.  Opplever du å overskride grensen på obligatorisk oppmøte, så skal du snarest ta kontakt med modulleder/modulkoordinator om dette. Modul 3 vil i samråd med prodekan foreta en vurdering av din situasjon.

Minner også på informasjonssiden til studenter ved MED om koronasituasjonen: https://www.med.uio.no/studier/aktuelt/aktuelle-saker/2020/informasjon-til-studenter-ved-det-medisinske-fakul.html

Alle studenter på modul 3 som følger undervisning kan vurderes for testing ved testpoliklinikken ved Oslo universitetssykehus. Ta kontakt med modulkoordinator på epost: s.b.grepperud@medisin.uio.no  for henvisning til testen. Henvisning fra modulkoordinator vil kun finne sted innenfor normalarbeidstid 0800-1500 fra mandag til fredag.

Ved behov for testing, send meg følgende informasjon:

• Navn
  • Modul, termin
  • UiO e-postadresse,
  • Mobiltelefon,
  • Fødselsdato
  • Har minst en av følgende symptomer: Feber, hoste og tungpust (svar ja eller nei) og fra dato (hvis kjent) ?
  • Har andre symptomer fra listen over testkriterier?
  • Vært på undervisning/jobb med symptomer eller siste 48 timer før symptomdebut?
  • Eksponert for Covid-19 på jobb/undervisning (kollega, medstudent eller pasient) uten verneutstyr?
  • Eksponert for Covid-19 utenfor sykehuset?
  • Satt i karantene?

Alle blir oppringt av teststasjonen i prioritert rekkefølge.  Det kan ikke forventes å bli oppringt samme dag som det innmeldes til test.  Svar kan forventes innen 48 timer etter test. Testresultat kan ikke gis ut på telefon.

Du kan også ringe fastlegen eller koronatelefonen for å avklare om du skal testes (husk å opplyse at du er student med undervisning på sykehus), dette gjelder spesielt i helger og utenom normalarbeidstid. Du kan lese mer om testing og testkriterier på hjemmesiden til Oslo kommune. Ved mistanke om covid-19 smitte kan man også henvende seg til SiO for mulighet til å testes på teststasjonen på Blindern.

Silje, modul 3

Publisert 2. feb. 2021 13:15 - Sist endret 2. feb. 2021 13:19