Midtveisevalueringen- 21.oktober

Midtsemestermøte - dagsorden

Dagsorden for møte mellom tillitsvalgte fra smågruppene og semester/modulutvalget

Punktene nedenfor er ment som en sjekkliste for møtet mellom tillitsvalgte i smågruppene og semester/modulutvalget. Hvilke tema som blir tatt opp og hvor mye en går inn på hvert punkt, vil selvsagt variere med hva som oppleves som viktigst der og da. Listen leveres ut på forhånd til studentene som utgangspunkt for en kort diskusjon i hver studentgruppe - uten veileder - før møtet mellom de tillitsvalgte og semester/modulutvalget, slik at diskusjonen i sistnevnte forum blir representativ.

Dagsorden for midtsemestermøte

1. Mottak og informasjon
Hvordan ble dere tatt imot i dette semesteret? Var informasjonen ved starten av semesteret tilfredsstillende?
 

2. Smågrupper
Har arbeidet i smågruppenen fungert? Deltok alle aktivt? Hvordan bidro veilederen til arbeidet? Ble det gode faglige diskusjoner?
 

3. Selvstudier
Er det nok tid til selvstudier? Hvordan brukes biblioteket, IKT-læremidlene og ferdighetssenteret?
 

4. Kliniske smågrupper
Har dere sett nok pasienter? Har dere fått undersøke selv? Har dere fått individuell tilbakemelding? Har gruppene hatt mange forskjellige lærere?
 

5. Klinikker
Var klinikkene forberedt av studenter? Var det stort sett en pasient til stede? Ble klinikkene brukt til å illustrere generelle prinsipper?
 

6. Forelesninger
Er forelesningene på passe faglig nivå? Passe detaljeringsnivå? Relevante i forhold til målene for semesteret? Gir de god oversikt? Er de engasjerende?
 

7. Kurs
Gir kursene god konkretisering av lærestoffet? Er de godt organisert? Er de relevante i forhold til læringsutbyttene? Er det temaer eller typer kurs dere savner?
 

8. Generelt
Sammenhengen mellom de ulike fagområdene
Sammenhengen mellom de ulike delene av undervisningen (forelesninger, arbeid i smågrupper, kurs, selvstudier, klinisk undervisning mv.)
Forholdet mellom tid til disposisjon og arbeidsmengde i perioden
Hvordan har studentene og lærerne brukt læringsutbyttene og prosedyrelisten?
Samhold og trivsel på kullet. Lærernes holdning - viser de interesse for studentenes læring?

9. Konklusjoner. Tiltak.

Referat: Referat fra møtet skal være et verktøy for semester/modulutvalget og skal ikke publiseres på nett.  Informasjon om tiltak som kan iverksettes raskt gis til studentene. Andre saker som tas opp i midtsemestermøtene skal gjøres rede for i semester/modulutvalgets årsrapport.

Kopi av referatet sendes til kvalitetssystem-utdanning@medisin.uio.no

 

Publisert 12. okt. 2015 10:33