Utdypende informasjon om hybrid undervisning fra 28.2

Samfunnet går overalt tilbake til det normale – dette får opplagte følger for undervisningen. Fra uke 9, dvs 28/2 går vi bort fra digital undervisning som eneste plattform for fellesundervisning, klinikker og enkelte kurs. Samtidig vil vi også fremover oppleve et betydelig smittepress og dere kan ikke møte til undervisning hvis dere har pågående symptomer inkludert luftveisinfeksjon. Vi legger derfor opp til såkalt hybrid undervisning.

Hybrid undervisning

Lærerne og studentene møter opp i auditoriet og undervisningsrom som spesifisert i timeplan. Gitt at sykehusene fortsatt har påbud om munnbind når 1 meters avstand ikke kan opprettholdes må munnbind brukes i undervisningsrom der avstandskravet ikke kan opprettholdes.

Lærer skal holde undervisningen som vanlig, men tar samtidig opptak med programmet Forelesningsopptak OG strømmer via Zoom til studenter som av ulike grunner ikke kan møte fysisk. Et slikt opplegg er litt krevende for lærerne, og vi ber om tålmodighet i en innkjøringsfase. Underviserne vil få opplæring og det ansettes superbrukere blant studentene som vil hjelpe til i auditoriene.

De ulike undervisningsformene

• Forelesninger skal ikke inneholde sensitive opplysninger, man legger ut PDF av lysbilder på forhånd, det gjøres opptak og det strømmes i sanntid.
  • Seminarer følger samme retningslinjer som forelesninger.
  • Klinikker kal ikke strømmes og det skal ikke gjøres opptak. Som hovedregel skal klinikker holdes med pasient til stede.
  • Kursene avholdes fysisk og skal ikke strømmes eller tas opp.

Kliniske smågrupper og ferdighetstrening avholdes fysisk og skal ikke strømmes.

Ved spørsmål ta kontakt med MED-studieinfo

Publisert 13. feb. 2022 19:20 - Sist endret 13. feb. 2022 19:20