Voksentoppen smågrupper er slått sammen og blir digitale

Kjære studenter,

Grunnet plassproblematikk er de kliniske smågruppene på Voksentoppen slått sammen til digitale case meetings. Timeplanene deres er oppdatert.

• Studentene får utdelt 8 case (Caser til Voksentoppen) og må forberede minst to, en innen allergi og en innen lunge. Gjennom 1 t.45 min case meetings med lærer vil studentene gjennomgå praktiske problemstillinger de vil møte i praktisk hverdag, og sikre at alle møter minimum vanlige astma pasienter, allergipasienter og når de bør tenke alternativer til astma for kroniske lungesykdommer.
  • Tre og tre smågrupper a 4 studenter slås sammen for å bedre diskusjon og deltagelse.
  • I etterkant av smågruppe/Case-meetings oppfordres alle studentene (sterkt) til å frivillig delta på praksis ved Voksentoppen fra kl 0830-1100 (ca), kun 2 studenter pr formiddag. Dette må organinseres

• Praksis Voksentoppen:
    • Det er avgjørende at studentene møter pasienter i sin pediatriske termin.
    • VT legger derfor til rette for strukturert praksis, med innhold som vist under.
    • Studentene organiserer fremmøte selv via tillitsvalgt (kalender) der kontaktperson ved Voksentoppen gis tilgang mht oversikt og planlegging.
    • 2 studenter per formiddag møter ved vaktrommet VT kl 0830, for å starte ved å gå med sykepleier til oppstart OFC.
    • Det utarbeides et opplegg som studentene får utdelt og selv får ansvaret for å gjennomføre, i samarbeid med tilretteleggelse fra posten.
    • Primært legges det til rettet for deltagelse tirsdager og torsdager (0830-1100). Dersom tilbudet blir populært og det trengs flere tider, kan onsdager benyttes.
    • Innhold i praksis:
  1. Lytting*