Regarding summer job at the Emergency clinic ( in Norwegian) Utlysning av 6 legevikariater ved Oslo skadelegevakt for medisinstudenter med lisens på kull V12

LEGEVIKARIAT FOR MEDISINSTUDENTER MED LISENS

Til kull vår –12 ved Universitetet i Oslo Juni, 2016

Oslo skadelegevakt søker seks studenter fra kull v-12 (10. semester til høsten) til jobb som legevikar i ett år fra 1. oktober 2016.

Skadelegevakten ligger organisatorisk under Ortopedisk klinikk, Oslo universitetssykehus, og er skadepoliklinikk for alle innbyggere og tilreisende i Oslo.

Det er en fordel med erfaring som legevikar, aller helst ved ortopedisk eller kirurgisk avdeling, men dette er ikke noe krav. Stillingene er egnet for studenter med interesse for skadebehandling og ortopedi.

Det er til tider stor tilstrømning av pasienter med akutte skader, så det er en forutsetning at man har en god porsjon stå-på-vilje og fleksibilitet i forhold til jobben. Fleksibilitet er også viktig fordi vi noen ganger har behov for å få dekket inn vakter på kort varsel på grunn av sykdom og annet.

Studentene deler på å dekke opp fem vakter per helg gjennom året, slik at den enkelte student jobber hver tredje helg. Gjennom sommerferien mot slutten av ansettelsesåret (sommeren 2017) jobber studentene full tid. Lønn følger Oslo universitetssykehus normaltariff for medisinstudent med lisens som gjør legearbeid.

Det gis fire dagers lønnet opplæring før oppstart. Det meste av læringen foregår gjennom arbeidet der det er lagt opp til en utstrakt grad av konferering, og det er alltid supervisor eller erfaren assistentlege til stede.

Søknadsbrev med CV kan sendes per mail eller post til undertegnede.

Eventuelle forespørsler rettes til seksjonsoverlege Knut Melhuus eller undertegnede.

Søknadsfrist 19/08/16. Intervjuer blir i siste hele uke av august (uke 34) med oppstart opplæring første uke i september før utplassering.

Martine Enger

Overlege