Beskjeder

Publisert 16. juni 2022 09:46

Hei

Kandidatoppsettet for muntlig eksamen i MED5700 (modul 7) fredag 17. juni er nå lagt ut som læringsressurs i timeplanen.

Møt til angitt oppmøtetid. Ved ankomst skal du registrere deg (vise legitimasjon, signere oppmøteprotokoll) hos eksamensvakt. Eksaminator/sensor henter deg inn til eksaminering innen ca. 15 minutter.

Oppmøtested: Fredrik Holst hus ved Ullevål sykehus, Rom 024 (eColab).
Kart: https://www.uio.no/om/finn-fram/omrader/geitmyrsveien-ulleval/gv05/
Finn veien til Fredrik Holst hus: ...

Publisert 15. juni 2022 08:58

Hei

Kandidatoppsettet for muntlig eksamen i MED5700 (modul 7) torsdag 16. juni er nå lagt ut som læringsressurs i timeplanen.

Møt til angitt oppmøtetid. Ved ankomst skal du registrere deg (vise legitimasjon, signere oppmøteprotokoll) hos eksamensvakt. Eksaminator/sensor henter deg inn til eksaminering innen ca. 15 minutter.

Oppmøtested: Fredrik Holst hus ved Ullevål sykehus, Rom 024 (eColab).
Kart: https://www.uio.no/om/finn-fram/omrader/geitmyrsveien-ulleval/gv05/
Finn veien til Fredrik Holst hus: ...

Publisert 8. juni 2022 10:44

Hvilken dag du skal ha din muntlige eksamen i MED5700 er nå publisert som læringsressurs i timeplanen under 15. juni.

Nøyaktig tid for eksaminasjonen blir publisert kl 09.00 dagen før eksaminasjonen som læringsressurs på eksamensdagen.

Eksamen gjennomføres denne våren med fysisk oppmøte på Fredrik Holst hus, Ullevål. Kart: https://www.uio.no/om/finn-fram/omrader/geitmyrsveien-ulleval/gv05/

Lykke til med siste innspurt!

Publisert 1. juni 2022 17:33

Hei,

Godkjenningsskjema for begge praksisperioder + ferdighetslistene leveres innen torsdag 9. juni kl 13.00. Du kan enten levere fysisk i resepsjonen på Frederik Holsts Hus (åpent 08.00-15.00) eller skanne/ ta bilde av disse sidene og sende pr mail til Tanzila Gagieva, epost: tanzila.gagieva@medisin.uio.no  

Med vennlig hilsen

Ragnhild Bjørneng og Tanzila Gagieva

modul 7

 

Publisert 16. mai 2022 15:17

Hei,

Ifølge Økonomiseksjonen (ØS) har de fleste på kullet registrert seg (trinn1). Hvis ikke - gjør det her og innen 25. mai. De som hadde registrerte seg innen 29. april (61 studenter), er videresendt DFØ for innmelding i «BetalMeg» systemet, og har enten fått mail fra DFØ med lenke til pålogging, eller kan laste ned BetalMeg appen selv fordi de har/ har hatt et engasjement/ stilling/ oppdrag for UiO og er registrert i systemet (i Appstore til iPhone eller i Google Play til Adroid-telefon). Se veiledningen som ligger på nettsiden Refusjon av reiseutgifter, og punktet om kostnadsfordeling hvis du er i denne gruppen. 

De som har registrert seg ila mai (dvs etter 29.04.) + d...

Publisert 11. apr. 2022 15:04

Det innvilges ikke tilrettelegging av undervisning for enkeltblokker/terminer, kun for moduler som helhet. Søknad med dokumentasjon må derfor foreligge innen 1. mai for moduler med oppstart i høstsemester og innen 1. november for moduler med oppstart i vårsemester.

Søknader som kommer etter fristen vil bli avslått selv om kriteriene er tilstede.

Nærmere informasjon om kriteriene for å søke, hvor søknader sendes m.m. finner dere på http://www.uio.no/studier/program/medisin/undervisning-eksamen/oblig-undervisning/tilrettelegging-obl-und.html...

Publisert 6. apr. 2022 10:11

Hei,

Økonomiseksjonen (ØS) har nå gitt klarsignal til at innsending av reiserefusjon skal skje via den nye digitale app løsningen "BetalMeg". For at ØS skal få meldt dere inn i "BetalMeg", er steg 1 at dere registrerer dere via nettskjema på nettsiden Refusjon av reiseutgifter så snart som mulig og innen 20. april. 

ØS ønsker å registrere inn hele kullet samtidig. Det vil ta litt tid fra alle har registrert seg, til ØS får meldt dere inn i systemet og sendt lenke til "BetalMeg", og dere kan legge inn reiserefusjon for 1. periode. 

Med vennlig hilsen

Ragnhild Bjørneng

Modul 7

 

 

Publisert 30. mars 2022 10:31

Kjære MED5700-studenter, våren 2022

Fredag 10. juni er det KLoK-undervisning med gjennomgang og repetisjon av kunnskapshåndtering og kunnskapsbasert medisin. I praksisperioden arbeider dere spesifikt med dette i oppgave 2 («arbeidsfiler» om kunnskapshåndtering).

For å gjøre KLoK-undervisningen i juni bedre og mest mulig relevant for dere trenger jeg eksempler på utfylte arbeidsfiler. Jeg ber derfor om at dere sender meg utfylte arbeidsfiler på epost: f.e.juul@medisin.uio.no så snart arbeidsfilene er gjennomgått med universitetslektorene ved deres praksissted.

Usikker på hvilken oppgave det er snakk om? Mer informasjon finnes her: https://www.med.uio.no/studier/ressurser/fagsider/klok/in...

Publisert 17. feb. 2022 10:21

Hei,

Her er lenke til nettsiden med informasjon om refusjon av reiseutgifter. Nettsiden blir oppdatert når det er avklart om refusjon skal skje via app basert løsning; BetalMeg, eller «papirskjema». 

Praksisveilederheftet (signaturheftet) for primærhelsetjenesten og sykehus er sendt pr post til studieadressen (samlet i ett hefte). Studenter som ikke har mottatt heftet i posten innen tirsdag 22.02 pga flytting mm, kan sende en mail til resepsjonen ved Fredrik Holsts Hus v/ Gry Stubberud:  gry.s...

Publisert 15. feb. 2022 10:11

Hei,

Fra og med 14. februar vil undervisningen i modul 7 i hovedsak være hybrid - det betyr at det foreleses på vanlig måte i auditoriet i Fredrik Holts Hus, men de som foretrekker å følge forelesningen digitalt kan logge seg på med aktuelle Zoom lenke og delta i sanntid på nett. Vi ønsker studentene velkommen tilbake til fysisk undervisning, men det er altså anledning til å delta også hjemmefra, og eventuelt til å se opptak senere.

 

Enkelte seminarer veksler mellom forelesninger og gruppearbeid, og da kan det være praktisk utfordrende med hybrid løsning. Da vil det fremgå av timeplanen kun en Zoom-lenke og ikke "FH Auditorium 124". I disse tilfellene vil hele dagen være digital, dvs vi veksler ikke mellom hybrid og digital i løpet av samme dag

med hilsen

underviserne M7

Publisert 8. feb. 2022 14:13

Hei,

Sykehusene minner om at alle må ta med og legitimere seg med gyldig pass eller nasjonalt identitetskort for utstedelse, fornyelse eller PIN-endring/opplåsning av adgangskort m/ chip. 

Ref. endring i forskrifter for eID-løsninger - legitimasjonskontroll (gjelder adgangskort m/chip for e-resept og kjernejournal)

Tidligere var førerkort og bankkort med bilde gyldig legitimasjon, men disse vil etter de nye retningslinjene ikke lenger være gyldige.

 Det vil si at det nå kun er Pass og Europeisk/Nasjonalt ID-kort som er gyldig å benytte som legitimasjon ved utstedelse, fornyelse eller PIN-endring/opplåsning. 

med vennlig hilsen

modulkoordinator 

Publisert 7. feb. 2022 19:39

Kjære kull H17,

Som noen registrerte ble det for mye å få på "riktig" plass på praksisplasslisten (4.2.) før publisering fredag ettermiddag/ kveld. Noen plasser var derfor duplisert, og en var falt ut. Beklager så mye. En korrigert liste er nå lastet opp (7.2.).

med vennlig hilsen

koordinator modul 7

Publisert 4. feb. 2022 17:13

Kjære kull H17

Praksisplasslisten (pr 4.2.) og valgnummerlisten (stud.nr) er nå lagt ut som ressurs på praksisvalgtimen 8.2.

Takk for at dere har vært tålmodige. Plassene er organisert slik at alle som nå står uten praksisplass, skal være sikret å velge en plass hvor både sykehus- og fastlegeplass er avklart, eller i det minste sykehusplass for 1. periode. Så er vi ennå ikke helt i mål mht antall fastlegeplasser, men vi jobber intenst med rekruttering, og har godt håp om å komme i mål.

med vennlig hilsen

modulkoordinator

 

 

Publisert 28. jan. 2022 15:53

hei,

Vi sender ut signaturhefte/ praksisveileder pr post ila neste uke til den adressen som er registrert som studieadresse. Fint om du sjekker at adressen i studentweb er oppdatert. 

God helg:-)

Modul 7 koordinator

Publisert 26. jan. 2022 09:18

Kjære kull H17!

Velkommen til digital oppstart 7. februar, og heldigital undervisning tom 25. februar (foreløpig).

Vi har noen utfordringer dette semesteret knyttet til praksis, hvor kombinasjonen av at

  • dere er et stort kull og
  • et stort antall av våre fastleger som er praksisveiledere har meldt at de ikke kan ta imot studenter denne våren pga økt arbeidsmengde, har ført til at vi er i mangel av praksisplasser hos fastlege.

Det pågår nå et intenst arbeid med å rekruttere og tilsette flere nye praksisveiledere, og modulleder og - koordinator, som er involvert i alle deler av dette arbeidet, må prioritere denne oppgaven frem mot semesterstart. Vi ber om forståelse for dette.

Som student kan du også bidra til å rekruttere flere praksislærere. Kjenner du en fastlege som kan være villig til å ha deg (eller en annen student), i praksis i seks uker, enten fra 7. mars - 22. april, eller fra...

Publisert 14. jan. 2022 10:10

Studenter over 18 år med undervisning i OUS-lokaler som oppfyller kravene om oppfriskningsdose er invitert til å bli vaksinert i regi av OUS.

Det må har gått minst 20 uker siden dose 2 eller 3 måneder siden gjennomgått covid sykdom.

Dersom man allerede har 3 immuniseringer; eks 3 vaksinedoser eller 2 vaksinedoser + gjennomgått covid, er man pt. heller ikke kandidat for oppfriskningsdose.

Har du OUS-kort og fyller du kravene så kan du møte opp til drop-in vaksinasjon på Ullevål uten timeavtale. Vaksinasjon vil registreres i SYSVAK og dokumenteres i journal på lik linje som for OUS-ansatte.

Alle nødvendig praktisk informasjon finnes på Oppfriskningsdose koronavaksine

Noter særlig dette:

*            Ta med utfylt egenerklæringsskjema

*       &...