Det blir en samlet gjennomføring av nasjonal delprøve og eksamen på Modul 8; 13. april 2018.

Kjære studenter på Modul 8, termin 1.

Vi gjennomførte en meningsmåling for å få en tilbakemelding på hvilken løsning for gjennomføring av nasjonal delprøve og skriftlig eksamen vår 2018 som har størst oppslutning på kullet.

84 av 103 studenter har svart og tatt stilling til disse alternativene:

• A: Gjennomføring av eksamen på Modul 8 tirsdag 10. april + nasjonal delprøve fredag 13. april
  • B: Gjennomføring av nasjonal delprøve og eksamen på modul 8 gjennomføres fredag 13. april
  • C: Gjennomføring av nasjonal delprøve fredag 13.april +eksamen på Modul 8 mandag 16. april. NB: Undervisning som er lagt mandag 16. april flyttes da til mandagen uken før (9. april)

Svarene fordelte seg slik:

• 14,3 % svarte at de ønsket alternativ A.
  • 73,8 % svarte at de ønsket alternativ B.
  • 11,9 % svarte at de ønsket alternativ C.

Det blir da en samlet gjennomføring av nasjonal delprøve og eksamen på Modul 8 13. april 2018.

Spørsmålene som eventuelt ikke inngår i vurderingsgrunnlaget for eksamen vil bli merket tydelig. Det vil også stå i innloggingsarkene hvor mange av spørsmålene i den enkelte oppgave som kun gjelder nasjonal delprøve.

Lengde på nasjonal delprøve og eksamen blir 5,5 timer (ordinær tid). Vanlige regler og frister for tilrettelegging på eksamen gjelder.

Det vil bli satt opp et eget informasjonsmøte om eksamen i termin 2 hvor det blir gitt nærmere informasjon om opplegget.

Med hilsen
Det medisinske fakultet