Modul 8 digital eksamen vår 2020

Modul 8 digital eksamen har ved eksamen vår 2018 og vår 2019 blitt samordnet med Nasjonal delprøve og avholdt i månedsskiftet mars-april.

Vår 2020 vil disse to prøvene/eksamenene arrangeres på to dager. Nasjonal delprøve vil avholdes 27.mars og Modul 8 digital eksamen 28. mai (dette er datoer vi per i dag planlegger, forskyvninger på 1-2 dager kan ikke utelukkes).

Begge prøver/eksamener vil bygges over samme format; isolerte flervalgsoppgaver med en vignett og et spørsmål med fire svaralternativer. Rett svaralternativ skal kunne finnes ved et klinisk resonnement. Faktaspørsmål unngås i størst mulig grad.

Modul 8 digital eksamen er en 4-timers eksamen med 140 oppgaver. Nasjonal delprøve vil bli på 4 eller 5 timer (140 eller 180 oppgaver).

Nasjonal delprøve er et obligatorisk arbeidskrav; det vil si at alle studenter må møte opp, men det gis ikke karakter (heller ikke bestått/ikke-bestått).  Delprøven vil gi studentene en unik mulighet til å trene på eksamen, og få en god indikasjon på hvor de står. Etter Nasjonal delprøve får alle studenter en detaljert egen tilbakemelding. Digital Modul 8 eksamen og Nasjonal delprøve vil ha samme vanskelighetsgrad og den faglige bredden vil være svært lik.

Høsten 2020 tar man sikte på at Nasjonal delprøve og Modul 8 digital eksamen samordnes og at denne avvikles på slutten av semesteret, ultimo november. Fra og med våren 2021 er planen at det skal avvikles en felles digital eksamen ved alle fire studiesteder. Denne vil etter all sannsynlighet erstatte digital Modul 8 eksamen. En slik felles digital eksamen vil bli avviklet helt mot slutten av semesteret/studiet – for vårkullet vil det si ultimo mai måned.

Eksamenskommisjonen Modul 8

Publisert 16. sep. 2019 10:34 - Sist endret 16. sep. 2019 10:34