undervisning

Sist endret 27. apr. 2023 13:43 av Christina Bergstad Heesch
Sist endret 27. apr. 2023 13:43 av Christina Bergstad Heesch
Sist endret 27. apr. 2023 13:43 av Christina Bergstad Heesch
Sist endret 27. apr. 2023 13:43 av Christina Bergstad Heesch
Sist endret 27. apr. 2023 16:59 av Venke Jenssen

For større grupper av studenter, eventuelt hele kullet. Det presenteres en eller flere pasienter, som enten er til stede eller presenteres muntlig på video e.l. Det kliniske tilfellet kan være utgangspunkt for å diskutere diagnostikk eller behandling eller være innfallsport til et mer teoretisk emneområde

Sist endret 27. apr. 2023 13:43 av Christina Bergstad Heesch

Seminar er en undervisningsform som benyttes i flere semestre. Seminarene skal gi en mest mulig helhetlig behandling av sentrale temaer i semesteret. Det er en forutsetning at undervisningen ikke bare gis i form av forelesninger, men er kombinert med studentaktiviserende tiltak (praktiske øvelser/ presentasjoner forberedt av studenter/ gruppearbeid/ summegrupper/ diskusjoner i plenum).

Sist endret 27. apr. 2023 13:43 av Christina Bergstad Heesch

Team-basert læring (tbl) er en rasjonell, effektiv, høyt strukturert, studentaktiviserende undervisningsform som kombinerer forelesningens og gruppearbeidets egenskaper. Læringsformen omfatter, i rekkefølge, tvungent forarbeid, individuelle og gruppevise prøver, situasjonstilpasset miniforelesning, flere kasuistikker/gruppeoppgaver med plenumsdiskusjoner.

Tbl-sesjonen kan foregå i et auditorium med inntil flere hundre studenter som arbeider i  forhåndsinndelte grupper på 5-7. Den kan ledes av 1 lærer og varer 2-3 timer. Utbyttet av undervisningen er avhengig av gode prøver og kasuistikker.

Sist endret 27. apr. 2023 16:58 av Venke Jenssen