PBL (Problembasert læring)

Denne arbeidsformen, som står svært sentralt i studiet, gir studentene betydelig innflytelse på og ansvar for egen læring og åpner for integrasjon på tvers av fagområder. Oppgaveteksten beskriver et fenomen eller et hendelsesforløp fra virkeligheten, som studentene skal skaffe seg tilstrekkelig kunnskap om og innsikt i til at de kan forstå og forklare underliggende mekanismer.

Arbeidet følger en oppsatt plan og er delt i tre hoveddeler: (1) innledende gruppemøte på mandager, der studentene blir enige om felles læringsmål, (2) selvstendig kunnskapstilegnelse gjennom uka, og (3) avsluttende gruppemøte på torsdager..

Oppgaver/ansvar i PBL-gruppearbeidet

Fraværsregler PBL 

Særplass PBL-grupper 

Bytte av PBL-gruppe 

Publisert 5. aug. 2004 15:53 - Sist endret 30. mars 2015 09:49