PBL (Problembasert læring)

Denne arbeidsformen, som står svært sentralt i studiet, gir studentene betydelig innflytelse på og ansvar for egen læring og åpner for integrasjon på tvers av fagområder. Oppgaveteksten beskriver et fenomen eller et hendelsesforløp fra virkeligheten, som studentene skal skaffe seg tilstrekkelig kunnskap om og innsikt i til at de kan forstå og forklare underliggende mekanismer.

Arbeidet følger en oppsatt plan og er delt i tre hoveddeler: (1) innledende gruppemøte på mandager, der studentene blir enige om felles læringsmål, (2) selvstendig kunnskapstilegnelse gjennom uka, og (3) avsluttende gruppemøte på torsdager..

Oversikt over PBL-veiledere og sted for veiledning i første del av semesteret

Oversikt over PBL-veiledere og sted for veiledning i andre del av semesteret

Opplysning om fordeling i PBL-grupper vil komme i studentportalen Mine Studier ca to uker før semesterstart.

Publisert 27. apr. 2007 14:14 - Sist endret 6. juni 2007 17:18