Vil du ha to ukers praksis på KAD i forbindelse med avdelingstjenesten i 12. semester?

Kjære 12.semester

Hvis noen av dere ønsker avdelingstjeneste på KAD ( se invitasjon under), må dere gi meg beskjed innen 3.september på e-post: e.w.hansen@medisin.uio.no

Hvis det er flere enn 2 studenter per periode som melder sin interesse, vil det bli loddtrekning om plassene.

Vil du ha to ukers praksis på KAD i 12. semester?

Samhandlingsreformen har pålagt alle kommuner i landet å etablere øyeblikkelig hjelp senger innen 2016. Kommunal akutt døgnenhet – KAD er et resultat av denne samhandlingsreformen, og er en del av primærhelsetjenesten.

KAD drives av Oslo kommune og åpnet på Aker sykehus i juni 2013. KAD tar i mot pasienter med behov for akutt innleggelse for behandling av avklarte akutte /og/eller kroniske sykdommer eller tilstander, hvor helsetjenesten som blir gitt skal kunne være bedre eller like god som et alternativt tilbud i spesialisthelsetjenesten. Pr i dag har KAD 52 sengeplasser.

Vi vil ta i mot 2 studenter i ukene 39 og 40, og 2 studenter i ukene 41 og 42 for to ukers praksis på KAD i Oslo.

På KAD møter du pasienter over 18 år med en stor variasjon av akutte tilstander. Her arbeider erfarne allmennlegespesialister, andre spesialister og leger med bred kompetanse. Studentene vil arbeide tett sammen med KAD-lege på avdelingene. Dere vil få ta i mot nye pasienter, gå gjennom aktuelle sykehistorie, undersøke pasientene  og iverksette behandlingstiltak. Dere vil få delta i oppfølgingen av pasientene i samarbeid med leger og sykepleiere, og få erfaring med samarbeid med både bydelenes tjenester, fastleger og med sykehusene.  Dere vil få god innsikt og erfaring med arbeidet som lege på KAD.

Ta kontakt med assisterende seksjonsoverlege Tanja Tomasevic, KAD, tanja.tomasevic@hel.oslo.kommune.no tlf. 905 40 675 hvis dere har noen spørsmål.

------------------------------------------------------------------------------------------

Se også hva HUS (Helsevitenskapelig utdanningssenter) har publisert om KAD som læringsarena:

Publisert 24. aug. 2015 12:14