Praksis på sykehjem i forbindelse med avdelingstjenesten i 12. semester?

Vil du ha to ukers praksis på sykehjem i 12. semester?

I vårsemesteret 2016 kan vi tilby inntil 12 studenter to ukers praksis på sykehjem i Oslo. Praksisen er i perioden avsatt til avdelingstjeneste - uke 8 og 9 for første pulje og uke 10 og 11 for andre

Fra høsten 2013 har vi hatt tilbud om sykehjem som praksissted under avdelingstjenesten i 12. semester. Evalueringen viser at både studenter og veiledere er meget godt fornøyd med utbyttet. Studentene angir at de får mulighet til å arbeide ganske selvstendig som lege, samt at de føler seg bedre skikket til å møte eldre pasienter også i andre settinger enn sykehjem.

Det er 1-2 studenter på hvert sykehjem, og dere arbeider tett sammen med en sykehjemslege på korttidspost og/eller langtidspost. Dere vil få ansvar for å utrede nye pasienter, gjennomføre ulike tester og prosedyrer og iverksette behandlingstiltak. Vi legger vekt på at dere skal få god innsikt og erfaring i alle sidene ved å arbeide som lege på et sykehjem.

Ta kontakt med professor Elin O. Rosvold, Avdeling for allmennmedisin, om dere har noen spørsmål: e.o.rosvold@medisin.uio.no, tlf. 93 26 53 27

Publisert 15. jan. 2016 14:17