Propedeutikk og tannmorfologi for odontologistudenter

Odontologistudentene har 5 undervisningsdager i tannmorfologi i kliniske avdelinger med en avsluttende kursprøve, samt et heldagskurs i tannsliping på auditorium for propedeutikk i Geitmyrsveien 69. Både tannmorfologikurset og tannslipingskurstet er obligatoriske. Studentene må selv stille med klinisk antrekk til disse øktene. Studentene må ha anskaffet seg hvite klinikksko, klinikktøy og navneskilt før disse kursene. Tillitsvalgt student kan få tildelt en mappe på propedevtikk i Geitmyrsveien 69 med informasjon og skjema til bestilling av diverse utstyr.

Skriftlig materiale vedr. pasienter og pasientbehandling er juridiske dokumenter. Disse er omfattet av taushetsløftet og må under ingen omstendighet komme på avveie. Slike dokumenter skal ikke fjernes fra sykehusets område, og må oppbevares slik avdelingene har bestemt. Får man utlånt en journal har man et personlig ansvar for at den blir oppbevart reglementert, at uvedkommende ikke får tilgang til opplysninger fra journalen og at den kommer tilbake til avdelingen så snart som mulig.

Studentene må kjøpe sitt eget kliniske antrekk, noe som selges av flere leverandører av yrkesklær. Et par forhandlere som studentene eventuelt kan kontakte er: Hejco Yrkesklær, Sinsenvn. 53A, Tlf: 23 39 37 70, eller Mira AS - nettstedet har en online katalog med priser og bilder av ulike antrekk, der studentene også kan bestille antrekk direkte over nettet.

Publisert 16. aug. 2004 17:41