Sensuren for 6. semester OSCE avholdt 03.12.14, er nå tilgjengelig i Studentweb

Sensuren for 6. semester OSCE avholdt 03.12.14, er nå tilgjengelig i Studentweb.

Det var til sammen 79 kandidater som gikk opp til eksamen. Av disse fikk 69 kandidater karakteren Bestått og 10 kandidater karakteren Ikke bestått.

Hvis du ønsker å vite poengsummen din etter eksamen kan du få oppgitt denne på studentinfosenteret på Domus Medica i deres åpningstid fra torsdag 18.12. Du vil kunne få oppgitt en poengsum i hud- og veneriske sykdommer og en i blodtypeserologi. Du må legitimere deg for å få oppgitt din poengsum, så husk legitimasjon!

Du kan også sende en e-post fra din student e-postadresse til med-studieinfo@medisin.uio.no for å få vite din poengsum. I e-posten må du oppgi hvilken eksamen og hvilket semester det gjelder. Poengene vil være tilgjengelige på studentinfosenteret fram til 15. januar. Studentinfosenteret er stengt mellom 22.desember og 5. januar.

Det vil bli sendt ut en e-post til student e-postadressen til de som fikk «ikke bestått» i løpet av morgendagen.

Er det spørsmål om sensuren eller andre faglige spørsmål kan disse rettes til:

Hud- og veneriske sykdommer: Petter Gjersvik, e-post: petter.gjersvik@medisin.uio.no

Blodtypeserologi: Geir Hetland, e-post: geir.hetland@medisin.uio.no

Oppgi ditt kandidatnummer i eposthenvendelsen.

Ved andre henvendelser kontakt:

Marianne Engelstad ved studieadministrasjonen på medisin:

Tlf. 22845813, e-post: marianne.engelstad@medisin.uio.no

Kommentarer fra eksamenskommisjonen i hud- og veneriske sykdommer:

Det ble gjort følgende justeringer av eksamensoppgaver og skåringsmal:

*             To utsagn på stasjon 5 og ett utsagn på stasjon 7 ble strøket fordi de kunne misforstås.

*             100 % skår på hver stasjon ble satt til høyest oppnådde poengskår på hver stasjon

*             Besvarelser fra kandidater som lå under kravene til bestått ble gjennomgått særskilt. Etter individuell vurdering kom kommisjonen til at fire kandidater som hadde små avvik fra bestått-kravet, likevel kunne få karakteren Bestått.

Følgende sensur ble derfor vedtatt:

69 kandidater fikk karakteren Bestått

10 kandidater fikk karakteren Ikke bestått

Kontinuasjonseksamen holdes onsdag 25.02.15 og vil være en muntlig klinisk eksamen med undersøkelse av pasient med påfølgende diskusjon og eksaminering.

Vi ønsker alle lykke til videre i studiet, God jul og Godt nyttår!

Mvh

Petter Gjersvik, leder i eksamenskommisjonen for hud- og veneriske sykdommer

Publisert 17. des. 2014 14:14 - Sist endret 17. des. 2014 14:23