Sensur på OSCE-eksamen 30/11 er nå publisert

Sensuren for 6. semester OSCE avholdt 30/11 er nå tilgjengelig i Studentweb.

Du kan få informasjon om poengsummen din ved å sende en e-post fra din student e-postadresse til med-studieinfo@medisin.uio.no. I e-posten må du oppgi hvilken eksamen og hvilket semester det gjelder. Poengsummene er tilgjengelige fra 19. desember t.o.m. 10. januar.

Det vil bli sendt ut en e-post til student e-postadressen til de som fikk «ikke bestått» i løpet av de to neste ukene. Kontinuasjonseksamen i hud- og veneriske sykdommer og i blodtypeserologi vil bli avholdt i januar. Kandidatene som skal opp til kontinuasjonseksamen eller utsatt prøve vil få beskjed om nøyaktig dato i sitt oppmeldingsbrev til eksamen.

Er det spørsmål om sensuren eller andre faglige spørsmål kan disse rettes til:

Hud- og veneriske sykdommer: Petter Gjersvik, e-post: petter.gjersvik@medisin.uio.no

Blodtypeserologi: Tom Eirik Mollnes e-post: t.e.mollnes@medisin.uio.no

Oppgi ditt kandidatnummer i eposthenvendelsen.

Ved andre henvendelser kontakt:

Inger Ihle Vatne ved studieadministrasjonen på medisin:

Tlf. 22845813, e-post: i.i.vatne@medisin.uio.no

Kommentarer fra eksamenskommisjonen i hud- og veneriske sykdommer:

Sensur for stasjonseksamen i hud- og veneriske sykdommer

Til studentene som gjennomførte stasjonseksamen i hud- og veneriske sykdommer 30.11.2016:

Eksamenskommisjonen hadde sensurmøte 16.12. 2016.  113 studenter møtte til eksamen. Det var ikke innkommet klager på gjennomføringen. Stasjon nr. 5 (med sant/usant-utsagn) ble tatt ut fra sensurgrunnlaget pga. feil i oppgaven.

På fire av de øvrige fem stasjonene ble kravet til 100% skår satt noe ned.

Etter disse justeringene hadde 25 kandidater under 65% i total snittskår og/eller i snittskår på de to OSCE-stasjonene.  Ved nærmere vurdering fant eksamenskommisjonen at besvarelsene fra 13 av disse likevel var akseptable.

Sensuren ble dermed:

* 101 kandidater fikk karakteren Bestått.
 * 12 kandidater (10,6 %) fikk karakteren Ikke bestått; alle disse hadde lavere snittskår enn 65 % på de to OSCE-stasjonene (muntlige og dermed ikke påklagbare) og vil dermed ikke kunne oppnå endring i resultat ved eventuell klage.

Fornyet prøve i hud- og veneriske sykdommer vil bli holdt 4.1. 2017. Nærmere informasjon vil bli sendt ut senere.

Vi takker for et hyggelig semester og ønsker alle lykke til videre i studiet!

Petter Gjersvik

Førsteamanuensis dr.med.

Leder av eksamenskommisjonen i hud- og veneriske sykdommer

Publisert 16. des. 2016 14:23 - Sist endret 21. des. 2016 10:27