Sensuren for 6. semester OSCE avholdt 19/5, er nå tilgjengelig i Studentweb.

Sensuren for 6. semester OSCE avholdt 19/5 er nå tilgjengelig i Studentweb.

Hvis du ønsker å vite poengsummen din etter eksamen kan du få oppgitt denne på studentinfosenteret på Domus Medica i deres åpningstid. Du vil kunne få oppgitt en poengsum i hud- og veneriske sykdommer og en i blodtypeserologi. Du må legitimere deg for å få oppgitt din poengsum, så husk legitimasjon!

Du kan få samme informasjon ved å sende en e-post fra din student e-postadresse til med-studieinfo@medisin.uio.no. I e-posten må du oppgi hvilken eksamen og hvilket semester det gjelder.

Poengene vil være tilgjengelige på studentinfosenteret fra torsdag 02.06.15 til torsdag 23.06.16.

Det vil bli sendt ut en e-post til student e-postadressen til de som fikk «ikke bestått» i løpet av de to neste ukene. Kontinuasjonseksamen i hud- og veneriske sykdommer og i blodtypeserologi vil bli avholdt i uke 32. Kandidatene som skal opp til kontinuasjonseksamen eller utsatt prøve vil få beskjed om nøyaktig dato i sitt oppmeldingsbrev til eksamen.

Er det spørsmål om sensuren eller andre faglige spørsmål kan disse rettes til:

Hud- og veneriske sykdommer: Petter Gjersvik, e-post: petter.gjersvik@medisin.uio.no

Blodtypeserologi: Geir Hetland, e-post: geir.hetland@medisin.uio.no

Oppgi ditt kandidatnummer i eposthenvendelsen.

Ved andre henvendelser kontakt:

Inger Ihle Vatne ved studieadministrasjonen på medisin:

Tlf. 22845813, e-post: i.i.vatne@medisin.uio.no

Kommentarer fra eksamenskommisjonen i hud- og veneriske sykdommer:

Sensur for stasjonseksamen i hud- og veneriske sykdommer 18.5.2016

Eksamenskommisjonen i for stasjonseksamen i hud- og veneriske sykdommer 18.5. 2016 hadde sensurmøte 31.5.

Det møtte 103 kandidater. Bedømt ut ifra bevarelser og skåringspraksis fungerte oppgavene godt. Ved tre stasjoner ble definisjonen av 100% skår redusert noe.

10 kandidater fikk <65% i total snittskår og fikk dermed karakteren Ikke bestått. Ni av disse hadde snittskår <65% på de to OSCE-stasjonene og har dermed ikke adgang til å klage på sensurfastsettelsen.

Ytterligere fire kandidater fikk karakteren Ikke bestått pga. snittskår <65% på de to OSCE-stasjonene og har ikke adgang til å klage på sensurfastsettelsen.

Dette innebærer at 14 kandidater, tilsvarende 13,6 % av kullet, fikk karakteren Ikke bestått.

Kontinueringseksamen avholdes til høsten. Nærmere informasjon om dette vil komme senere.

For eksamenskommisjonen i hud- og veneriske sykdommer:

Petter Gjersvik

Publisert 1. juni 2016 11:23