Pensum merket * er samlet i kompendium
Grunnbok
Ringdal, Kristen (2001): Enhet og mangfold. Samfunnsvitenskapelig metode og kvantitativ metode. Bergen: Fagbokforlaget. Kapittel 1-11 (side 21-229), 13-16 (side 257-351), 18-19 (side 373-423).
Forklaringer og fortolkninger
*Seippel, Ørnulf (1999): "For tall må også fortelles! - om fortolkning og kvantitative data." Sosiologisk Tidsskrift. Vol. 7, Nr. 3, side 171-186.
Koding og målenivå
*Hellevik, Ottar (2002): Forskningsmetode i sosiologi og statsvitenskap. Oslo: Universitetsforlaget. Side 171-183.
Tidsdesign
*Ellingsæter, Anne Lise, Turid Noack og Marit Rønsen (1997): ”Sosial ulikhet blant kvinner: Polarisering, utjevning eller status quo?” i Tidsskrift for samfunnsforskning. Vol 38, Nr. 1, side 33-69
Surveydesign
*Haraldsen, Gustav (1999): "Grunnregler for formulering av spørsmål og svaralternativer." i Spørreskjemametodikk etter kokebokmetoden. Oslo: Ad Notam Gyldendal. Side 123-162.
Kombinering av kvalitativ og kvantitativ design
*Grønmo, Sigmund (1996): "Forholdet mellom kvalitative og kvantitative tilnærminger i samfunnsforskningen" i Holter, Harriet & Kalleberg, Ragnvald (red.): Kvalitative metoder i samfunnsforskning. Oslo: Universitetsforlaget. Side 73-108.
Salg av pensum
All pensumlitteratur kan kjøpes på Akademika. Bøker og kompendier/kopisamlinger får du kjøpt i underetasjen på Akademika. Kompendier kan kjøpes i skranken til Kopiutsalget. Ved kjøp av kompendier/kopisamlinger hos Kopiutsalget må gyldig semesterregistreringskort fremvises. Studenter uten studierett har full tilgang til å kjøpe kompendier så sant de har betalt semesteravgift og har registrert seg.
Pensumbidrag merket med * er samlet i kompendier/kopisamlinger og kan kjøpes i Kopiutsalget