Workshop i intervjuing i kvalitativ metode (med ekstra fokus på analyse)

Instituttet har den glede å kunne invitere masterstudenter til workshop i intervjuing i kvalitativ metode (med ekstra fokus på analyse), med postdoktor Marte Mangset (HiOA).

• Tid: torsdag 23. februar og fredag 24. februar, klokken 9.30 til 12.30 (to halve dager)
  • Sted: Seminarrom 201 i 2. etasje i Harriet Holters hus
  • Meld deg på her!
  • Påmeldingsfrist: onsdag 15. februar (innen utgangen av dagen)

Detaljer fra workshopholder Marte Mangset

Med utgangspunkt i tekster av Spradley, Corbin og Strauss og Andersen og Mangset vil jeg i løpet av denne workshopen om intervjuing i kvalitativ metode ta opp disse punktene:

• Metodiske verktøy for å få tak i gode intervjudata
  • Hvordan analysere intervjudata
  • Om koding
  • Hva er gode intervjudata?
  • Om betydningen av sammenhengen mellom forskningsspørsmål og definisjonen av gode intervjudata
  • Om sammenhengen mellom metode, metodologi og teori

Dere må også sette av tid etter første workshopdag (23. februar) til egenarbeid.

Send inn beskrivelse av ditt prosjekt innen 15. februar

For å melde deg på workshoppen må du i tillegg til å melde deg på via nettskjemaet, sende Marte en kort beskrivelse av ditt prosjekt. Dette må gjøres innen utgangen av dagen onsdag 15. februar til følgende epostadresse:

Marte.Mangset@hioa.no

Publisert 20. jan. 2017 14:44 - Sist endret 20. jan. 2017 15:01