wk 32 in Norwegian: oppfriskningskurs (review course) MAT0011

Matematisk institutt har oppfriskningskurs i matematikk 5. til 9. august, påmelding her senest i løpet av første forelesning.

Mer informasjon vil bli oppdatert, siden nettsiden for Matematikk og økonomi-programmet peker p.t. til en eldre versjon av kurset. Om kurskompendiet holdes uendret, så vil følgende redegjøre for hvilke kapitler som er relevante for Matematikk 2.

1. "Oppvarming". Kapittel 1 er mathspeak og inneholder noen notasjon som vil bli brukt.
    Andre ting i kapittelet er mer i kategorien "greit å ha sett", selv om personen nevnt i fotnote 1 side 9 ikke er kursansvarlig for Matematikk
  2. "Potenser og logaritmer". Kapittelet slutter omtrent der Matematikk 2 begynner: exp/ln.
  3. "Funksjoner". Matematikk 2 vil forutsette at dere kan dette. Hvis ikke - gå på kurset.
  4. "Polynomer og rasjonale uttrykk". Kapittel 4: 4.1 og 4.2 bør dere kunne.
    4.3 er kjekt for enkelte integraler, men er nylig fjernet fra Matematikk 2-pensum.
  5. IKKE pensum i Matematikk 2: Kapittel 5, "Trigonometri".
    Deler av det er pensum i Matematikk 3, men ingenting i Matematikk 2.
    "Dessverre" vil noe av dette brukes som eksempler senere i MAT0011. Hvis dere bare tar med dere derivasjonsreglene sin' = cos, cos' = -sin, så kommer dere langt med disse oppgavene.
  6. "Grenseverdier og asymptoter". 6.1 er noe Matematikk 2 bruker, og som vi kommer til å gå raskt igjennom.
    6.2: Matematikk 2 bruker ikke så mye tid på å grafe funksjoner.
  7. "Derivasjon". Derivasjon er noe dere skal kunne før dere begynner på Matematikk 2, så de som trenger oppfriskning ...
    Men: siden Matematikk 2 ikke bruker trigonometriske funksjoner, vil Matematikk 2 heller ikke be dere derivere disse. Ikke bekymre dere for de aktuelle oppgavene/eksemplene.
  8. "Funksjonsdrøfting". Som 7. Gå på kurset om dere ikke er helt stødige i det.
  9. "Integrasjon". Dette går lengre enn dere så i Matematikk 1, og er en anbefalt tjuvstart på Matematikk 2.
    Matematikk 2 kommer til å dekke dette, men ikke integrasjon av sin og cos, og heller ikke den delen av 9.4 som bruker integrasjon ved delbrøksoppspaltning.
  10. "Differensiallikninger". Tjuvstart! Matematikk 2 kommer ikke til å forutsette dette kjent, men vi vil dekke alt som ikke trenger trigonometriske funksjoner eller delbrøksoppspaltning.
Published May 14, 2019 12:36 PM - Last modified Nov. 22, 2021 10:52 AM