Pensum/læringskrav

Læringsdelen

Baldwin, J.D. & Baldwin, J.I.: Behavior Principles in Everyday Life, 2001. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. (4.Ed.) Kap. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9 og 15 (tils. 200 s).

Kommunikasjonsdelen

Det som er markert med K foran finnes i kompendium.

K Berge, T. og Repål A.: Den indre samtalen. Innføring i kognitiv terapi, 2000. Gyldendal. Kap. 1. Side 11-41 (tils. 30 s).

K Juul, J. og Jensen, H.: Fra lydighet til ansvarlighet., 2003. Pedagogisk forum. Kap. 3 side 41-80, kap. 6, s 137-151 (tils. 50 s).

K Klein, Stefan: Lykkeformelen - hvordan gode følelser oppstår, 2002. Gyldendal. Kap. 1, s 25-43 og kap 4, s 67-91 (42 s).

K Tomasello, M. & Rakoczy, H.: What makes human cognition Unique? From individual to shared to collective intentionality. Mind & Language, 2003. 18, 121-147 (26 s).

Watzlawick, P., Beavin, J.H, Jackson, D.D: Pragmatics of human communication, 1967. Kap 2 og 3, s 48-117 (70 s) (Kap. 2 finnes i kompendium, ikke kap 3). Nærmere beskjed ved kursstart.

Deltakerne vil få best utbytte av kurset ved å lese pensum på forhånd. Skal noe prioriteres i forkan bør man ta for seg pensum i læringsteori.

Tilsammen ca 200 s i kommunikasjonsdelen.

Publisert 22. okt. 2007 18:57 - Sist endret 16. nov. 2007 12:01