Krav til oppmøte og deltagelse i undervisningen

Med hjemmel i § 4.4 i Forskrift om studier og eksamen ved Universitetet i Oslo er deltagelse i undervisning en obligatorisk aktivitet i DIFO4015/DIFO4000. For å kunne fremstille deg til eksamen i emnet må kravene til oppmøte og deltagelse i undervisningen være godkjent, i tillegg til de øvrige obligatoriske komponentene i emnet.

Som student må du være til stede i:

• 4 av 6 seminargrupper i DIFO4015/DIFO4000

Du må følge med på din tilstedeværelse

Tidspunktet for seminarene i emnet vil du finne i Mine studier og i timeplanen på semestersiden. Du er selv ansvarlig for å kontrollere at din tilstedeværelse er registrert korrekt og melde fra til faglærer om eventuell feilregistrering av ditt oppmøte.

Den tekninske løsning vi vanligvis bruker for oppmøteregistreringer ved UiO, støtter dessverre ikke emner som følger undervisning i andre emner. Administrasjonen vil derfor holde deg oppdatert på oppmøtet ditt via Canvas.

Frist for å melde fra om eventuelle feilregistreringer av oppmøte er 7 dager etter det aktuelle seminaret/forelesningen. Oppmøte registreres av foreleseren senest 3 dager etter seminaret har funnet sted.

Overskridelse av fraværskvoten

Hvis fraværet ditt overskrider fraværsgrensen i forelesningen eller seminaret i emnet, vil du ikke få godkjent den obligatoriske aktiviteten og du vil ikke kunne ta eksamen i emnet. Du må delta i all undervisning på nytt neste gang du gjennomfører emnet.

Sykdom eller annet gyldig fravær

Ved sykdom, eller hvis du på grunn av andre (u)forutsette hendelser i forbindelse med offentlige verv, alvorlige familiesituasjoner e.l., overskrider fraværsgrensen, må du søke om gyldig fravær fra obligatorisk aktivitet gjennom nettskjema på denne nettsiden. Søknaden skal inneholde dokumentasjon som skal vise eksplisitt at den gjelder for fraværsdatoen.

Merk at du ikke behøver å søke om gyldig fravær før du eventuelt har gått over fraværsgrensen.

Publisert 25. mai 2021 08:33 - Sist endret 20. mai 2022 15:11