Krav til oppmøte og deltagelse i praksis

For å få godkjent praksis i DIFO4015, må du overholde krav til oppmøte og deltagelse som du finner nedenfor. Praksis må være godkjent for å kunne ta eksamen.

Analysepraksis

Praksis i DIFO4015 starter med analysepraksis i uke 33 og det kreves 100% oppmøte hele uka. Analysepraksis finner sted på campus.

Gyldig fraværsgrunn vil eventuelt være annen obligatorisk undervisning i uke 33. Studenter som har obligatorisk undervisning (dvs. obligatoriske emner eller valgfag som inngår i utdanningsplanen) som har undervisning parallelt med analysepraksis, må sende en e-post til Lektorprogrammet med emnenavn og emnekode til emnet som kolliderer med analysepraksis. Disse studentene blir fritatt fra analysepraksis i det tidsrommet emnet har undervisning.

Ved fravær pga. sykdom må studenten melde fra om dette til Lektorprogrammet samme dag og levere legeattest til instituttet så snart som mulig. Jobbforpliktelser eller andre private avtaler er ikke gyldig fraværsgrunn. Ved andre fraværsårsaker vil ILS avgjøre hvorvidt årsaken er gyldig fravær. Tapte praksisdager/praksistimer i uke 33, unntatt de som skyldes oppmøte i andre emner som inngår i programmet, må tas igjen etter avtale selv ved dokumentert og gyldig fravær.

Forskningspraksis

De resterende 10 dagene med forskningspraksis dokumenteres med Plan for datainnsamling som lastes opp i Canvas.

Se her for krav til oppmøte og deltagelse i undervisningen

Publisert 21. mai 2021 13:56 - Sist endret 22. mai 2023 12:48