Vurderingskriterier OBL 2

Kriteriene gir en typebeskrivelse av besvarelse til ”godkjent”. Besvarelser vil i praksis ofte ha innslag av ulike nivåer, og vurderingen vil måtte baseres på en ikke ubetydelig grad av skjønn. Eksempelvis vil en total mangel på fagdidaktisk og pedagogisk kunnskap ubetinget kvalifisere for vurderingen ”Ikke godkjent”, selv om kandidaten dokumenterer en betydelig refleksjons- og formidlingsevne.

Vurderingen er individuell: Godkjent/ikke godkjent.

Vurderingskriterier
Gjennom gruppesamtalen skal dere vise
- Samtaleferdigheter: veksle mellom å lytte og ta ordet, stille spørsmål og drive samtalen fremover.
- Evne til å vurdere relevante problemstillinger, belyse og drøfte disse ut fra sentral teori
- Evne til å anvende relevante begreper fra litteraturen og knytte dem til praksis
- Evne til å reflektere over lærerens rolle i skolen som en lærende organisasjon

Publisert 4. okt. 2011 14:22 - Sist endret 20. aug. 2012 13:08