Pensum/læringskrav

Bøker

Hiim, H. og Hippe, E.: Undervisningsplanlegging for yrkesfaglærere, 3.utgave , 2009. Gyldendal. ss. 117-155 (38 sider) og 160-193 (33 sider).

Vettenranta, Soilikki (red): Mediedanning og mediepedagogikk, 2007. Gyldendal akademisk. ss. 147-196 (49 sider).

Braathen, Lars Thomas og Ola Erstad: Film og pedagogikk. Dialog og refleksjon i møte med film, 2000. Norsk filminstitutts skriftserie 11. ss.26-116 (90 sider).

Artikler i kompendium

Allan, Barbara: "Working with groups" i Blended learning: Tools for teaching and training, 2007. Facet publishing, London. ss.127-149 (22 sider).

Arnseth, Hans Christian: "Dataspillet som lærings- og sosialiseringsarena" i Østerud, Svein & Skogseth, Egil G. (red.): Å være på nett. Kommunikasjon, identitets- og kompetanseutvikling med digitale medier, 2008. Gyldendal Akademisk. ss.80-96 (16 sider).

Fauske, Halvor : "Digitale medier og sosialt utsatte barn og unges kompetanseutvikling" i Nygren, Pär & Thuen Harald (red.): Barn og unges kompetanseutvikling, 2008. Universitetsforlaget . ss.151-161 (10 sider).

Hoem, Jan & Schwebs, Ture: "Se, her er jeg! Selvframstilling på en læringsarena" i Østerud, Svein & Skogseth, Egil G. (red.): Å være på nett. Kommunikasjon, identitets- og kompetanseutvikling med digitale medier, 2008. Gyldendal Akademisk. ss. 97-112 (15 sider).

Lund, Andreas: "Vurdering som læring: kollektiv (elev)praksis" i Hauge, Trond Eiliv; Lund, Andreas & Vestøl, Jon Magne (red.) : Undervisning i endring. IKT, aktivitet og design, 2007. Abstrakt forlag . ss.173-189 (16 sider).

Publisert 14. sep. 2012 12:58 - Sist endret 14. nov. 2012 14:11