Pensum/læringskrav - fagdidaktikk i fremmedspråk

Felles pensum i fremmedspråksdidaktikk – ca. 300 sider

Bøker

Bjørke, C.; M. Dypedahl & G.-A. Myklevold (red.) Fremmedspråksdidaktikk. Oslo: Cappelen Damm Akademisk. Kap. 3, 5-12, 14, 16-17 og 19. Til sammen 179 sider

Simensen, A.M. 2007. Teaching a foreign language, principles and procedures (2nd ed.). Bergen: Fagbokforlaget. Part 1: Kap. 1-3, Part 2: Kap. 11. Til sammen 45 sider.

Artikler og kapitler i kompendiet

Grüters, R. & I. Langseth. 2009. Å være digital i fremmedspråk. I H. Otnes (red.) Å være digital i alle fag (s. 105-125). Oslo: Universitetsforlaget. 20 sider

Gjørven, R. & T. Trebbi. 2008. Fremmedspråkfaget – et fag på nye veier. I P. Arneberg & L. G. Briseid (red.) Fag og danning – mellom individ og fellesskap (s. 111-124). Bergen: Fagbokforlaget. 12 sider

Gulbrandsen, K. 2009. Det europeiske rammeverket og læreplanen for fremmedspråk. Språk og språkundervisning 4 (s. 26-28). Landslaget moderne språk. 3 sider

Trebbi, T. 1996. Hvordan kan elever ta ansvar for egen læring? Norsk pedagogisk tidsskrift 5 (s. 289-298). 10 sider.

Artikler tilgjengelig på nettet (åpent eller gjennom UBs elektroniske tidsskrifter)

Haukås, Å. 2011. Læringsstrategiar i språkundervisningaBedre skole 2 (s. 38-42). Utdanningsforbundet. 4 sider

Haukås, Å. & E. T. Vold. 2012. Internasjonale trender innen fremmedspråksdidaktisk forskning. Norsk pedagogisk tidsskrift 5 (s. 386-401). 16 sider.

Johansen, S. 2012. Språklæring – hva, hvorfor og hvordan? Communicare 1 (s. 12-16). 4 sider.

Mikalsen, M.L. 2012. Språklæring og Den europeiske språkpermen. Communicare 1 (s. 20-23). 3 sider.

Skjær, S. 2012. Kommunikasjon i skriftlige elevtekster i spansk. Communicare 2 (s. 39-43). 4 sider

 

 

 

 

 

 

Publisert 24. mai 2016 13:08 - Sist endret 24. mai 2016 13:08