Felles pensum i fremmedspråksdidaktikk – ca. 300 sider
Bøker
Bjørke, C.; M. Dypedahl & G.-A. Myklevold (red.) (2014). Fremmedspråksdidaktikk. Oslo: Cappelen Damm Akademisk. Kap. 3, 5-12, 14, 16-17 og 19. (161 sider)
Lightbown, P. & N. Spada (2013). How languages are learned. (4th edition). Oxford: Oxford University Press. Kap. 2 (s. 35-46), 3 og 5. (65 sider)
Artikler og kapitler i kompendiet
Grüters, R. & I. Langseth (2009). Å være digital i fremmedspråk. I H. Otnes (red.) Å være digital i alle fag (s. 105-125). Oslo: Universitetsforlaget. (20 sider)
Simensen, A.M. (2007). Teaching a foreign language, principles and procedures (2nd ed.). Bergen: Fagbokforlaget. Kap. 11. (11 sider)
Trebbi, T. (1996). Hvordan kan elever ta ansvar for egen læring? Norsk pedagogisk tidsskrift 5 (s. 289-298). (10 sider)
Artikler tilgjengelig på nettet (åpent eller gjennom UBs elektroniske tidsskrifter)
Haukås, Å. (2011). Læringsstrategiar i språkundervisninga. Bedre skole 2 (s. 38-42). Utdanningsforbundet. (4 sider)
Haukås, Å. & E. T. Vold (2012). Internasjonale trender innen fremmedspråksdidaktisk forskning. Norsk pedagogisk tidsskrift 5 (s. 386-401). (16 sider)
Johansen, S. (2012). Språklæring – hva, hvorfor og hvordan? Communicare 1 (s. 12-16). (4 sider)
Mikalsen, M.L. (2012). Språklæring og Den europeiske språkpermen. Communicare 1 (s. 20-23). (3 sider)
Skjær, S. (2012). Kommunikasjon i skriftlige elevtekster i spansk. Communicare 2 (s. 39-43). (4 sider)