* finnes i kompendium
Litteratur |
Antall sider |
Blix, Hilde Synnøve og Bergby, Anne Kathrine (2007): Øre for musikk. Om å undervise i hørelære (del 1 og 2, ss. 5-141) |
137 |
Eidsaa, Randi M (2010): Lytting. I Sætre, J.H. og Salvesen, G (red) Allmenn musikkundervisning (ss. 181-198). Oslo: Gyldendal Norsk Forlag |
18 |
*Espeland, Magne (2001): Lyttemetodikk, Studiebok. (Del 1, ss. 9-45). Bergen: Fagbokforlaget |
37 |
Furnes, Odd Torleiv (2009): Musikk og tilpasset opplæring – om å kunne spille på flere strenger. Et blikk på musikalitet, multiple intelligenser og læringsoverføring. I F. V. Nielsen, S.-E. Holgersen & S. Graabræk Nielsen (red.) Nordic Research in Music Education. Yearbook Vol. 11 2009, (ss. 115-137) (Tilgjengelig på nettet)
|
23 |
Hanken, Ingrid M. og Geir Johansen (2013): Musikkundervisningens didaktikk. Kapittel 4, 9, 15 og19, (ss.44-58, 121-139, 199-205,227-240), Oslo: Cappelen Damm Akademisk. |
78 |
*Hauge, Torunn Bakken (2007): Gehørbasert samspill i klasserommet – hva kan det innebære? – en casestudie av en musikklærer. I Hovdenak, S.S. og Olsen, E. Musikk – mulighetenes fag (ss.113-129). Bergen: Fagbokforlaget |
17 |
Johansen, Kai L (2010): Musisering og Samspill. I Sætre, J.H. og Salvesen, G (red) Allmenn musikkundervisning (ss. 232-248). Oslo: Gyldendal Norsk Forlag AS |
17 |
Kruse, Bjørn (2011): Den tenkende kunstner. (Kapittel 1-7, ss. 9-116). Oslo: Unipub |
107 |
*Nielsen, Frede V (1998): «Almen musikdidaktik» (kap 4, ss.127-161). København: Akademisk forlag |
35 |
Sætre, Jon Helge (2010): Improvisasjon og komposisjon. I Sætre, J.H. og Salvesen, G (red) Allmenn musikkundervisning (ss. 216-231). Oslo: Gyldendal Norsk Forlag |
16 |
Sætre, Jon Helge (2010): Vurdering. I Sætre, J.H. og Salvesen, G (red) Allmenn musikkundervisning (73-85). Oslo: Gyldendal Norsk Forlag |
13 |
*Swanwick, Keith (1988): Music, mind, and education (kap 5, ss. 70-87) |
18 |
*Turøy, Anne Kristine W. (2007): Hvordan foregår komponering i grunnskolen? I Hovdenak, S.S. og Olsen, E. Musikk – mulighetenes fag (ss. 99-112). Bergen: Fagbokforlaget |
14 |
Vinge, John (2010): Digitale verktøy og digital kompetanse i musikkfaget. I Sætre, J.H. og Salvesen, G (red) Allmenn musikkundervisning (264-281). Oslo: Gyldendal Norsk Forlag |
18 |
Totalt |
525 |