* Finnes i bok
** Finnes som artikler på nett
*** Finnes i kompendium
*Aarre, T., Børhaug, K. og Christophersen, J. (2014). Introduksjon til samfunnskunnskap: Fagstoff og didaktikk (3. utg. ed.). Oslo: Samlaget. (Utvalgte kapitler)
***Koritzinsky, T. (2014). Samfunnskunnskap: Fagdidaktisk innføring (4. utg. ed.). Oslo: Universitetsforlaget (Kapittel 8)
***Langø, Mona (2015) "Å drøfte i samfunnsfag" i (red) Børhaug, K., Hunnes, O., og Samnøy, Spadestikk i samfunnsfagdidaktikken. Bergen: Fagbokforlaget (Kapittel 7)
***Solhaug, Trond (2006): Kap. 13: Strategisk læring i samfunnsfag i Turmo, A. & Elstad, E. (Red.): Læringsstrategier. Søkelys på lærernes praksis. Oslo: Universitetsforlaget
**Levy, Journell, He, & Towns. (2015). Students blogging about politics: A study of students' political engagement and a teacher's pedagogy during a semester-long political blog assignment. Computers & Education, 88, 64-71. Tilgjengelig fra: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2015.04.010
**Mathé, Nora Elise Hesby (2016). Students’ Understanding of the Concept of Democracy and Implications for Teacher Education in Social Studies . Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge. ISSN 1504-9922. 10(2), s 271- 289
**Journell, Wayne, & Buchanan, Lisa Brown. (2013). Fostering Political Understanding Using "The West Wing": Analyzing the Pedagogical Benefits of Film in High School Civics Classrooms. Journal of Social Studies Research, 37(2), 67-83. Tilgjengelig fra: https://doi.org/10.1016/j.jssr.2013.03.001
Totalt 884 sider