Fellespensum i fremmedspråkdidaktikk

Bøker

Bjørke, C., Dypedahl, M. & Haukås, Å. (red.) (2018). Fremmedspråksdidaktikk (2. utgave). Oslo: Cappelen Damm (kap. 3, 4, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17 og 18; 198 sider).

Lightbown, P.M. & Spada, N. (2012). How languages are learned. Oxford: Oxford University Press (kap. 2, 3 og 7; 87 sider).
 

Artikler tilgjengelig fra internett

Johansen, S. (2012). Språklæring - hva, hvorfor og hvordan? Communicare 2012 (1), s. 12-15. Halden: Fremmedspråksenteret (4 sider). Lenke: https://www.fremmedspraksenteret.no/communicare


Normann, A. (2017). Om skrivestøtte og skriving i faget fremmedspråk. Hva sier elevene, og hva kan vi lære av det? Communicare 2017, s. 7-12. Halden: Fremmedspråksenteret (5 sider). Lenke: https://www.fremmedspraksenteret.no/communicare


Sandvik, L.S. (2012). Skrivekompetanse i fremmedspråk - hva innebærer det? Norsk pedagogisk tidsskrift, 96 (2), s. 154-165 (12 sider). Lenke: https://www.idunn.no/npt/2012/02/skrivekompetanse_i_fremmed-spraak_-_hva_innebaerer_det

 


 


 

Publisert 27. mai 2019 12:37 - Sist endret 28. mai 2019 13:12