Bøker
Læreboka inneholder studielitteratur som inngår i begge emnene i PPU (3510D og 3520D).
Aud Marit Simensen: Teaching a foreign language, principles and procedures, 2007. Fagbokforlaget. Kap 5, 7 ,8, 10 og 11. (62 sider)
Artikler og kapitler i kompendier:
Ellis, Rod:Ch. 9: Methodological options in grammar teaching materials I Hinkel, E. & S. Fotos: New Perspectives on Grammar Teaching in Second Language Classrooms,2002, s.155-179 (25 sider)
Erickson, Gudrun: "At bäras åt". Om den goda bedömningens flerfaldighet och ömsesidighet" I Tornberg, U.; A. Malmqvist & I. Valfridsson (red.): Språkdidaktiska perspektiv, 2009, s. 159-173 (15 sider)
Gulbrandsen, Kjell: Det europeiske rammeverket og læreplanen for fremmedspråk, Språk og språkundervisning 4, 2009, s. 26-28 (3 sider)
Grüters, Ruth & Inger Langseth: Å være digital i fremmedspråk, Hildegunn Otnes (red.): Å være digital i alle fag, 2009, s. 105-125 (20 sider)
Kramsch, Claire: Culture in Language Teaching Andersen, H. L.; K. Lund & K. Risager (red.): Culture in Language Learning, 2006, s. 11-25. (14 sider)
Langseth, Inger: Elevvurdering i fremmedspråk Dobson, S.; A. B. Eggen & K. Smith (red.): Vurdering, prinsipper og praksis - Nye perspektiver på elev- og læringsvurdering, 2009, s. 256-279 (24 sider)
Lindemann, Beate: Motivasjon i språklæringen Språk og språkundervisning 1, 2008, s. 19-24 (6 sider) Communicare 1
Artikler tilgjengelig på nettet
Dypedahl, Magne: Interkulturell kompetanse og kravet til språklæreren Fokus på språk 2, 2007, (12 sider)
Haukås, Åsta: Læringsstrategier i språkundervisningen Bedre skole 2, 2011, (4 sider)
Henriksen, Birgit: Hvordan husker man ord? Sprogforum 3, 1995, s. 45-55, (11 sider)
Johansen: Svein: Språklæring - hva, hvorfor og hvordan Communicare 1, 2012, s. 12-16, (4 sider)
Langseth, Inger: Literacy i språkfagene: erfraringer fra et kompetanseutviklingsprosjekt Nordic Journal of Modern Language Methodology 1/1 2012, (21 sider)
Mikalsen, Mette-Lise: Språklæring og den europeiske språkpermen Communicare 1, 2012, s. 20-23 (2 sider)
Pogner, Karl-Heinz: En rejse gennem skriveforskningens og skrivedidaktikkens univers Sprogforum 16, 2000, s. 7-13 (7 sider)
Skjær, Sonja: Kommunikasjon i skriftlige elevtekster i spansk Communicare 2, 2012, s.39-43 (4 sider)
Vold: Eva Thue: Meningsfull form - grammatikken i fremmedspråkfagene Bedre skole 1, 2013, s. 54-58