Pensum/læringskrav

Hovedbøker

Berg, G.: Skolekultur, 1999. Ad Notam Gyldendal. Kap. 2 - 6 (155 sider).

Bolman, L. og Deal, T.: Nytt perspektiv på organisasjon og ledelse. Strukturer, sosiale relasjoner, politikk og symboler, 1998. Ad Notam forlag. 2. utgave, 2 - 15 (270 sider).

Christensen, T., Lægreid, P., Roness, P.G., Røvik, K.A.: Organisasjonsteori for offentlig sektor. Instrument, kultur, myte, 2004. Universitetsforlaget. (250 sider).

Hagreaves, A.: Lærerarbeid og skolekultur. Læreryrkets forandringer i en postmoderne tidsalder, 1996. Ad Notam Gyldendal. Kap. 4, 8, 9, 10, 11 (119 sider).

Kopisamling

Mykletun, R.J.: Utbrenthet i læreryrket. I: Roness, A. og Matthiesen, S.B.: Utbrent. Krevende jobber - gode liv?, 2002. Fagbokforlaget.

Svedberg, L.: Den lærende gruppen. I: Svedberg, L.: Gruppepsykologi. Grupper, organisasjoner og ledelse, 2002. Abstrakt Forlag. (27 sider).

Sørensen, B.A.: Det grådige arbeidslivet. I: Roness, A. & Matthiesen, S.B.: Utbrent. Krevende jobber - gode liv?, 2002. Fagbokforlaget.

Læringskrav

Læringskrav for emnet se ITL

Publisert 1. nov. 2004 12:13 - Sist endret 18. nov. 2004 12:43