Pensum/læringskrav

Hovedbøker

Dahler-Larsen, P.: Den Rituelle Reflektion - om evaluering i organisationer, 1998. Odense Universitetsforlag. (109 sider).

Dale, E.L.: Utdanning med pedagogisk profesjonalietet, 1999. Ad Notam Gyldendal. Del I (60 sider).

Dale, E.L.: Kvalitetsansvar i utdanningssystemet. I: Dale, E.L. (red.): Etikk for pedagogisk profesjonalitet, 1997. Cappelen akademisk forlag. Del IV (27 sider).

Wadel, C.: Læring i lærende organisasjoner, 2002. Seek. (116 sider).

Kopisamling

Baklien, B.: Organisatorisk læring, omstilling og kompetanseutvikling. I: Nordhaug, O. (red): Kompetanse, organisasjon og ledelse. Strategiske utfordringer, 1987. Tano. (27 sider).

Cuban, L.: Constancy and Change in Schools (1880 to the present). In: Jackson, P.W. (ed.): Contributing to Educational Change. Perspectices on Research and Practice, 1988. McCutchan Publishing Corporation. (20 sider).

Dale, E.L. og Wærness, J.I.: Ansvar for differensiering og tilpasning i utdanningssystemet. I: Dale, E.L. og Wærness, J.I.: Differensiering og tilpasning i grunnopplæringen. Rom for alle - blikk for den enkelte, 2003. Cappelen akademisk forlag. (14 sider).

Glosvik, Ø.: Om læring på ulike nivå i organisasjoner. Norsk statsvitenskapelig tidsskrift, 2002. vol 18, s. 117 - 114 (24 sider).

Herzberg, F.: Arbeid med muntlige ferdigheter. I: Klette, K. (red.): Evaluering av Reform 97. Klasserommets praksisformer etter Reform 97, 2003. Unipub AS. Kap. 6 (56 sider).

Klette, K.: Lærerstyrt kateterundervisning fremdeles dominerende? Aktivitets- og arbeidsformer i norske klasserom etter Reform 97. I: Klette, K. (red.): Fag og arbeidsmåter i endring? Tidsbilder fra norsk grunnskole, 2004. Universitetsforlaget. (14 sider).

Ludvigsen, S.R. og Flo, C.F.: Innovasjoner i lærerutdanningen: Hvordan skapes endring?. I: Ludvigsen, S.R. & Hoel, T.L.: Et utdanningssystem i endring, 2002. Gyldendal akademisk forlag. (24 sider).

Lund, A.: Læreres møte med IKT-forestillinger og praksis. I: Ludvigsen, S. og Hoel, T.L. (red.): Et utdanningssystem i endring. IKT og læring, 2002. Gyldendal akademisk forlag. (21 sider).

Østerud, S. m.fl.: Når ideer flyter sammen. En studie av implementering av informasjons- og kommunikasjonsteknologi i grunnskolen i Hole kommune. ITU-rapport nr. 3, 1999. Unipub. (137 sider).

Læringskrav

Læringskrav for emnet - se ITL

Publisert 1. nov. 2004 12:14 - Sist endret 23. nov. 2004 16:24