Pensum/læringskrav

Hovedbøker

Dahler-Larsen, P.: Den Rituelle Reflektion - om evaluering i organisationer, 1998. Odense Universitetsforlag. (109 sider).

Dale, E.L.: Utdanning med pedagogisk profesjonalietet, 1999. Ad Notam Gyldendal. Del I (60 sider).

Wadel, C.: Læring i lærende organisasjoner, 2002. Seek. (116 sider).

Østerud, S.: Utdanning for informasjonssamfunnet. Den tredje vei, 2004. Universitetsforlaget. Kap. 3, 5, 8, 10 (106 sider).

Kopisamling

Cuban, L.: Constancy and Change in Schools (1880 to the present). In: Jackson, P.W. (ed.): Contributing to Educational Change. Perspectices on Research and Practice, 1988. McCutchan Publishing Corporation. (20 sider).

Dale, E.L. og Wærness, J. I.: Ansvar for differensiering og tilpasning i utdanningssystemet. I: Dale, E.L. og Wærness, J.I.: Differensiering og tilpasning i grunnopplæringen. Rom for alle - blikk for den enkelte, 2003. Cappelen akademisk forlag. (14 sider).

Glosvik, Ø.: Om læring på ulike nivå i organisasjoner. Norsk statsvitenskapelig tidsskrift, 2002. vol 18, s. 117 - 114 (24 sider).

Ludvigsen, S.R. og Flo, C.F.: Innovasjoner i lærerutdanningen: Hvordan skapes endring?. I: Ludvigsen, S.R. & Hoel, T.L.: Et utdanningssystem i endring, 2002. Gyldendal akademisk forlag. (24 sider).

Monsen, L.: Har den skolebaserte vurderingen utspilt sin rolle? I: Haug, P. og Monsen, L. (red.): Skolebasert vurdering - erfaringer og utfordringer, 2002. Abstrakt Forlag (13 sider).

Læringskrav

Læringskrav for emnet - se ITL

Publisert 25. okt. 2005 12:33 - Sist endret 3. jan. 2006 15:41