Rubrikkspørsmål til hverandrevurdering

Du skal svare på disse spørsmålene i hverandrevurderingsdelen av OBL2

Du vil automatisk få tildelt to medstudenter sine besvarelser. Du skal svare på alle spørsmålene i rubrikken og laste opp dokumentet ditt ifølge instruksene.

Husk at du må laste opp hverandrevurderingen tre steder innen fristens utløp. 

Rubrikkspørsmål til hverandrevurdering

1)

Hvilken nyhetssak eller kronikk er valgt?

Hvorfor er den valgt?

Hvordan begrunnes valget?

Hva kunne gjort begrunnelsen bedre?

Svar kort på spørsmålene, og still medstudenten din tre spørsmål som kan bidra til å forbedre teksten. 

 

2)

Hvilket pedagogisk tema fra emnet PED1002 er nyhetssaken/kronikken relevant for, og på hvilken måte?

Hvordan vises dette i teksten?

Svar kort på spørsmålene, og still medstudenten din tre spørsmål som kan bidra til å forbedre teksten. 

 

3)

Hvilke kilder er brukt?

Hvorfor er disse kildene valgt?

Hvordan begrunnes valget?

Svar kort på spørsmålene, og still medstudenten din tre spørsmål som kan bidra til å forbedre teksten

 

4)

Hvilke temaer belyses i drøftingen?

Tenk over: Er det som trekkes frem interessant og relevant?

Hvorfor/hvorfor ikke?

Hva kunne gjort diskusjonen mer interessant og relevant?

Svar kort på spørsmålene, og still medstudenten din tre spørsmål som kan bidra til å forbedre teksten. 

 

5)

Hvordan brukes pensumtekstene til å belyse temaene som tas opp?

Hva lærte du?

Hvilke andre kilder kunne vært brukt?

Tenk over spørsmålene, og still medstudenten din tre spørsmål som kan bidra til å forbedre teksten.

 

6)

Er formelle krav fulgt?

Hva er på plass, og hva mangler?

Er kildebruk og referanser i henhold til malen og god akademisk praksis?

Svar kort på spørsmålene, og still medstudenten din tre spørsmål som kan bidra til å forbedre teksten.

 

7)

Er innledningen kort og beskrivende for innholdet i besvarelsen?

Forbereder den leseren på hva hoveddelen skal handle om?

Hva kunne gjort innledningen bedre? 

Tenk over spørsmålene, og still medstudenten din tre spørsmål som kan bidra til å forbedre teksten

 

8)

Er hoveddelen oversiktlig og lett å lese?

Hva kunne gjort hoveddelen mer oversiktlig og lettere å lese?

Svar på spørsmålene, og still medstudenten din tre spørsmål som kan bidra til å forbedre teksten. 

 

9)

Er avslutningen kort og dekkende for innholdet i besvarelsen?

Hjelper den leseren med å samle trådene?

Hva kunne gjort avslutningen bedre?

Svar kort på spørsmålene, og still medstudenten din tre spørsmål som kan bidra til å forbedre teksten

 

10)

Hva vil du trekke frem som spesielt bra med besvarelsen? (nevn minst to aspekter) 

 

Publisert 21. mars 2024 13:04 - Sist endret 2. apr. 2024 15:27