Dato | Undervises av | Sted | Tema | Kommentarer / ressurser |
26.01.2005 | Veslemøy Rydland | Seminarrom 234 Helga Engs hus | Presentasjon av kurset. Barns tidlige språkutvikling. Teoretiske tilnærminger til språk. | Litteratur: Tetzcher kap. 15, Valvatne og Sandvik kap. 1 og 3 Det er obligatorisk oppmøte første gang - 1. gang blir kun på 2 timer fra kl. 12.15-14.00 |
02.02.2005 | Veslemøy Rydland | Seminarrom 234 Helga Engs hus | Del 1. Barns pragmatiske utvikling, med vekt på barns samtale og barns lek. Del 2. Ulike tospråklige situasjoner og ulike forskningstilnærminger til tospråklighet | Litteratur: DEl 1. Valvatne og Sandvik kap. 4, Cazden kap. 6, DEl 2. Snow, Valvatne og Sandvik kap. 7 |
09.02.2005 | Margareth Sandvik | Seminarrom 234 Helga Engs hus | Barns pragmatiske utvikling, med vekt på diskursiv kompetanse. Kjennetegn ved tale rettet til barn | Litteratur: Pan og Snow, Valvatne og Sandvik kap. 4, Cazden kap. 4 og 5. |
16.02.2005 | Margareth Sandvik | Seminarrom 234 Helga Engs hus | Utvikling av diskursiv kompetanse, med vekt på lesing ig skriving i 3. -5. klasse | Litteratur: Cazden kap. 4,5 og 8, Baker |
23.02.2005 | Helene Valvatne | Seminarrom 234 Helga Engs hus | Skriftspråksstimulering og lese- og skriveopplæring sett i lys av kunnskap om kulturforskjeller i språksosialisering | Litteratur: Snow et al, CAzden kap. 7, Hagtvet, Heath, Valvatne og Sandvik kap. 5 og 6, Baker |
02.03.2005 | Helene Valvatne | Seminarrom 234 Helga Engs hus | Minoritetsspråklige barn i barnehage og skole; utfordringer og rammevilkår | Litteratur: Cummins, Garcia, Suárez-Orozco, Valvatne og Sandvik kap. 7 |
09.03.2005 | Veslemøy Rydland | Seminarrom 233 Helga Engs hus | Det blir kun semniar fra kl. 12-14 denne gangen |
Undervisningsplan
Publisert 17. jan. 2005 14:44
- Sist endret 17. jan. 2005 15:07