Undervisningsplan

DatoUndervises avStedTemaKommentarer / ressurser
13.02.2008Veslemøy Rydland  Seminarrom 232 Helga Engs hus  (1) Barns tidlige språkutvikling. (2) Barns pragmatiske utvikling; diskursiv kompetanse   Presentasjon av kurset

Litteratur: (1) Tetzchner kap 15 Valvatne & Sandvik, kap. 1 & 3

(2) Pan & Snow Valvatne & Sandvik, kap. 4 Cazden, kap. 4, 5, 6

Det er obligatorisk frammøte til første ordinære undervisning! Du mister plassen dersom du ikke møter.  

20.02.2007Veslemøy Rydland   Seminarrom 232 Helga Engs hus  (1) Utvikling av diskursiv kompetanse, med vekt på lesing og skriving i 3.–5. klasse. (2) Ulike tospråklige situasjoner og ulike forsknings - tilnærminger til tospråklighet. (3) Minoritetsspråklige barn i barnehage og skole.  Utdeling av responspaper – oppgaver og informasjon om hvilke grupper studentene er inndelt i. Responspaper legges ut i Classfronter senest fredagen (16.00) i uka før paper skal presenteres i seminar.

Litteratur: (1) Cazden, kap. 4, 5 & 8. Baker

(2) Snow. Valvatne & Sandvik, kap. 7

(3) Cummins. Garcia. Suárez-Orozco 

27.02.2008Veslemøy Rydland   Seminarrom 232 Helga Engs hus   (1) Lese- og skriveopplæring sett i lys av kunnskap om kulturforskjeller i språksosialisering.  Utdeling av essay-oppgaver.

I seminar og Classfronter.

Litteratur: (1) Snow et al. Cazden, kap. 7. Hagtvet. Heath. Valvatne & Sandvik, kap. 5 & 6. Baker 

05.03.2008Veslemøy Rydland   Seminarrom 232 Helga Engs hus   Studentpresentasjoner   
12.03.2008Veslemøy Rydland   Seminarrom 232 Helga Engs hus   Studentpresentasjoner   
26.03.2008Veslemøy Rydland   Seminarrom 232 Helga Engs hus   Studentpresentasjoner og gruppediskusjoner knyttet til essayoppgavene   
Publisert 8. nov. 2007 10:48 - Sist endret 27. nov. 2007 15:38