Dato | Undervises av | Sted | Tema | Kommentarer / ressurser |
13.02.2008 | Veslemøy Rydland | Seminarrom 232 Helga Engs hus | (1) Barns tidlige språkutvikling. (2) Barns pragmatiske utvikling; diskursiv kompetanse | Presentasjon av kursetLitteratur: (1) Tetzchner kap 15 Valvatne & Sandvik, kap. 1 & 3(2) Pan & Snow Valvatne & Sandvik, kap. 4 Cazden, kap. 4, 5, 6Det er obligatorisk frammøte til første ordinære undervisning! Du mister plassen dersom du ikke møter. |
20.02.2007 | Veslemøy Rydland | Seminarrom 232 Helga Engs hus | (1) Utvikling av diskursiv kompetanse, med vekt på lesing og skriving i 3.–5. klasse. (2) Ulike tospråklige situasjoner og ulike forsknings - tilnærminger til tospråklighet. (3) Minoritetsspråklige barn i barnehage og skole. | Utdeling av responspaper – oppgaver og informasjon om hvilke grupper studentene er inndelt i. Responspaper legges ut i Classfronter senest fredagen (16.00) i uka før paper skal presenteres i seminar. Litteratur: (1) Cazden, kap. 4, 5 & 8. Baker(2) Snow. Valvatne & Sandvik, kap. 7 (3) Cummins. Garcia. Suárez-Orozco |
27.02.2008 | Veslemøy Rydland | Seminarrom 232 Helga Engs hus | (1) Lese- og skriveopplæring sett i lys av kunnskap om kulturforskjeller i språksosialisering. | Utdeling av essay-oppgaver. I seminar og Classfronter. Litteratur: (1) Snow et al. Cazden, kap. 7. Hagtvet. Heath. Valvatne & Sandvik, kap. 5 & 6. Baker |
05.03.2008 | Veslemøy Rydland | Seminarrom 232 Helga Engs hus | Studentpresentasjoner | |
12.03.2008 | Veslemøy Rydland | Seminarrom 232 Helga Engs hus | Studentpresentasjoner | |
26.03.2008 | Veslemøy Rydland | Seminarrom 232 Helga Engs hus | Studentpresentasjoner og gruppediskusjoner knyttet til essayoppgavene |
Undervisningsplan
Publisert 8. nov. 2007 10:48
- Sist endret 27. nov. 2007 15:38