Dato | Undervises av | Sted | Tema | Kommentarer / ressurser |
03.02.2005 | Anne Berit Hagen | Rom 234 Helga Engs hus | Innvandrings- og utdanningspolitikk. Historikk og konsekvenser for minoriteter og etniske grupper. Kulturbegrep. Holdninger, diskriminering og rasisme | Litteratur: Øzerk kap. 5 i Sand |
10.02.2005 | Anne Berit Hagen | Rom 234 Helga Engs hus | To-språklig oppvekst. Sosialisering og etnisitet. Urbefolkning og rettigheter. Psykososiale forhold | Litteratur: Kap 2 i Sand, Aasen, Carli, Oskal |
17.02.2005 | Anne Berit Hagen | Rom 234 Helga Engs hus | Monoritetsspråklige ungdom i skolen. Prestasjoner, tilpasning og fremtidsplaner. Tospråklige undervisningsmodeller | Litteratur: Bakken, Phil 2003, Øzerk 1995 Frist gruppedannelser |
03.03.2005 | Anne Berit Hagen | Rom 234 Helga Engs hus | Utdannings- og kunnskapssosiologiske teorier og perspektiver. Læreplananalyse. Reproduksjon av ulikhet. | Litteratur: Giddens, Bourdieu. Start studentfremlegg fra seminaroppgavene |
17.03.2005 | Anne Berit Hagen | Rom 234 Helga Engs hus | Læreplan og undervisning. Fagdidaktikk og lærebøker. Elevens læreforutsetninger. Tverr - interkulturell kommunikasjon. | Litteratur: Hvenekilde 1988, Øzerk 2001, Eklund, Brisling, Phil 2002 |
07.04.2005 | Anne Berit Hagen | Rom 234 Helga Engs hus | Voksenpedagogikk, alfabetisering av voksne, introduksjonslov, intergrerings- og mangfoldpolitikk | Litteratur: Hvenekilde 1996, St.meld. 49 (03-04) Introduksjonslov |
14.04.2005 | Anne Berit Hagen | Rom 234 Helga Engs hus | Gjennomgang og drøfting av sentrale emner og teorier fra pensum |
Undervisningsplan
Publisert 9. feb. 2005 13:46
- Sist endret 9. feb. 2005 14:04