Pensumsliste

Brookes, P. J. & Kempe, V. (2012). Language development. Cornwall:  BPS Blackwell. Kapittel 1, 2, 3, 4, 6 og 7. 130 sider.

 

Cain, K. (2010). Reading development and difficulties. Cornwell: BPS Blackwell. Kap 1-10, 221 sider.

 

Dickinson, D. & Tabors, P. (2001). Beginning literacy with language. Baltimore: Paul Brookes. Kapittel 1 & 13, 46 sider.

 

Grøver, V. (2018). Å lære språk i barnehagen. Kvaliteter ved barns samhandling med voksne og jevnaldrende som fremmer språklæring. Oslo: Cappelen Damm akademisk, s.13-161. 148 sider.

 

Hart, B. & Risley, T (1995). Meaningful differences in the everyday experience of young American children. Kapittel 1, 5, 6, 7 og 8. 102 sider.

 

Heath, S. B. (1982). What no bedtime story means: Narrative skills at home and school. Language in Society, 11(01), 49–76. 33 sider.

 

Pressley, M. & Allington, R. L. (2015). Reading instruction that works. The case of balanced teaching. New York: The Guilford Press. s.. 17-428. 411 sider.

 

Siegler, R. et al (2017). How children develop. Fifth ed. Kapitlene 6 (Development of language and symbol use) og kap 7 (Conceptual development). S. 239-324. 85 sider

 

Øzerk, K. (2016). Tospråklig oppvekst og læring. Cappelen Damm akademisk.  211 sider

 

Øzerk, K. (2009). Læring av lærestoff og utvikling av språk på skolen. Norsk pedagogisk tidsskrift, 93, 294-309. 15 sider.

 

Øzerk, M. (2005). Rådgivning til minoritetsspråklige foreldre fra et multikulturelt perspektiv. Skolepsykologi, 5, 27 – 43. 16 sider

 

Totalt 1418

Publisert 16. okt. 2018 15:45 - Sist endret 16. okt. 2018 15:47