Undervisningsplan

DatoUndervises avStedTemaKommentarer / ressurser
15.01.2009Helene Fulland  Seminarrom 234 Helga Engs hus  Presentasjon av kurset. Barns tidlige språkutvikling.  Tetzcher kap 15. Valvatne og Sandvik kap. 1 & 3.

Obligatorisk oppmøte første gang! Du mister plassen dersom du ikke møter.  

22.01.2009Veslemøy Rydland  Seminarrom 234 Helga Engs hus  Barns pragmatiske utvikling; diskursiv kompetanse   Valvatne & Sandvik kap. 4 og 7, Cazden kap 4,5 og 6 , Pan & Snow

Utdeling av responspaper – oppgaver og informasjon om hvilke grupper studentene er inndelt i (studiekrav 1) 

29.01.2009Velsemøy Rydland   Seminarrom 234 Helga Engs hus  Ulike tospråklige situasjoner og ulike forskningstilnærminger til tospråklighet   Snow, Valvatne & Sandvik, kap 7  
05.02.2009Veslemøy Rydland  Seminarrom 234 Helga Engs hus  Minoritetsspråklige barn i barnehage og skole   Cummins. Garcia. Suárez-Orozco 
12.02.2009Veslemøy Rydland   Seminarrom 234 Helga Engs hus  Utvikling av diskursiv kompetanse, med vekt på lesing og skriving i 3.-5. klasse   Cazden kap 4,5 og 8, Baker

Utdeling av essay (studiekrav 2) 

19.02.2009Margareth Sandvik  Seminarrom 234 Helga Engs hus  Lese og skriveopplæring sett i lys av kunnskap om kulturforskjeller i språksosialisering   Snow et al. Cazden, kap 7. Hagtvet. Heath. Valvatne & Sandvik, kap 5 og 6. Baker

 

26.02.2009Margareth Sandvik  Seminarrom 234 Helga Engs hus  Studentpresentasjoner   
05.03.2009Margareth Sandvik  Seminarrom 234 Helga Engs hus   Studentpresentasjoner   
12.03.2009Margareth Sandvik  Seminarrom 234 Helga Engs hus  Studentpresentasjoner    
19.03.2009Margareth Sandvik  Seminarrom 234 Helga Engs hus   Studentpresentasjoner    
26.03.2009Margareth Sandvik  Seminarrom 234 Helga Engs hus  Studentpresentasjoner    
02.04.2009Margareth Sandvik  Seminarrom 234 Helga Engs hus   Studentpresentasjoner    
Publisert 2. des. 2008 11:02 - Sist endret 5. feb. 2009 18:16