Dato | Undervises av | Sted | Tema | Kommentarer / ressurser |
15.01.2009 | Helene Fulland | Seminarrom 234 Helga Engs hus | Presentasjon av kurset. Barns tidlige språkutvikling. | Tetzcher kap 15. Valvatne og Sandvik kap. 1 & 3. Obligatorisk oppmøte første gang! Du mister plassen dersom du ikke møter. |
22.01.2009 | Veslemøy Rydland | Seminarrom 234 Helga Engs hus | Barns pragmatiske utvikling; diskursiv kompetanse | Valvatne & Sandvik kap. 4 og 7, Cazden kap 4,5 og 6 , Pan & Snow Utdeling av responspaper – oppgaver og informasjon om hvilke grupper studentene er inndelt i (studiekrav 1) |
29.01.2009 | Velsemøy Rydland | Seminarrom 234 Helga Engs hus | Ulike tospråklige situasjoner og ulike forskningstilnærminger til tospråklighet | Snow, Valvatne & Sandvik, kap 7 |
05.02.2009 | Veslemøy Rydland | Seminarrom 234 Helga Engs hus | Minoritetsspråklige barn i barnehage og skole | Cummins. Garcia. Suárez-Orozco |
12.02.2009 | Veslemøy Rydland | Seminarrom 234 Helga Engs hus | Utvikling av diskursiv kompetanse, med vekt på lesing og skriving i 3.-5. klasse | Cazden kap 4,5 og 8, Baker Utdeling av essay (studiekrav 2) |
19.02.2009 | Margareth Sandvik | Seminarrom 234 Helga Engs hus | Lese og skriveopplæring sett i lys av kunnskap om kulturforskjeller i språksosialisering | Snow et al. Cazden, kap 7. Hagtvet. Heath. Valvatne & Sandvik, kap 5 og 6. Baker |
26.02.2009 | Margareth Sandvik | Seminarrom 234 Helga Engs hus | Studentpresentasjoner | |
05.03.2009 | Margareth Sandvik | Seminarrom 234 Helga Engs hus | Studentpresentasjoner | |
12.03.2009 | Margareth Sandvik | Seminarrom 234 Helga Engs hus | Studentpresentasjoner | |
19.03.2009 | Margareth Sandvik | Seminarrom 234 Helga Engs hus | Studentpresentasjoner | |
26.03.2009 | Margareth Sandvik | Seminarrom 234 Helga Engs hus | Studentpresentasjoner | |
02.04.2009 | Margareth Sandvik | Seminarrom 234 Helga Engs hus | Studentpresentasjoner |
Undervisningsplan
Publisert 2. des. 2008 11:02
- Sist endret 5. feb. 2009 18:16