Arbeids- og studiekrav våren 2012

Arbeidskrav:

Arbeidskravet består av 3 komponenter, som alle må være gjennomført og godkjent før studenten kan gå opp til eksamen:

A) Et skriftlig notat på 5 sider, med utgangspunkt i ett av 4 temaer (se nedenfor). 7,5 sider hvis to studenter skriver sammen. Innleveringsfrist: onsdag 7. mars 2012 i Fronterrommet for PED2140.

B) Muntlig plenumspresentasjon av essayet/notatet (ca 8 minutter).

C) Kommentere presentasjonen og essayet/notatet til en medstudent (opponere), umiddelbart etter presentasjonen.

 

Det vil bli informert om tidspunkt for presentasjon, samt oversikt over opponenter, så snart deltakerlista for emnet er endelig (tidlig i semesteret).

 

Velg ett av følgende tema:

  1. Drøft forskjeller mellom kognitive og metakognitive læringsstrategier. Hvilke implikasjoner har disse perspektivene i praksis.
  2. Hvordan kan selvregulert læring utvikles gjennom undervisning.
  3. Gjør rede for hvordan gode læringsmiljø kan utvikles i praksis. Drøft de teoretiske implikasjonene.
  4. Gjør rede for minst to sentrale begreper i sosiokulturell teori og drøft deres relevans for læring og undervisning.

 

En oversikt over tider for hvem som skal presentere arbeidskrav og opponere, er nå tilgjengelig i emnets fronterrom. Dersom det er nødvendig å bytte tid, må studentene gjøre dette innbyrdes. Emneansvarlig Robin Ulriksen må få beskjed om eventuelle bytter.

 

Studiekrav:

Muntlig eksamen 9. 10. og 11. mai 2012. Studentene fordeles på eksamensdagene etter trekkfristen 25. april. En detaljert plan over kandidater, tid og sted vil da bli kunngjort.

Studenter med andre eksamener som kolliderer med noen av dagene som er satt opp, må ta kontakt med administrativt ansvarlig for emnet på: s.t.hide@ped.uio.no innen trekkfristen. Studenter som skal følge emnet må selv sørge for at eksamen kan avlegges på minst en av dagene som er satt opp.

 

 

Publisert 25. nov. 2011 10:17 - Sist endret 29. feb. 2012 10:55