Pensum/læringskrav

UNIVERSITETET I OSLO

Pedagogisk forskningsinstitutt

BACHELOR I PEDAGOGIKK

STUDIEÅRET 2011

Oppdatert desember 2010

Nyttig informasjon om studielitteratur

Det kan dessverre forekomme feil og mangler i pensumlisten. Ved endringer vil dette bli bekjentgjort på emnesiden.

PED2720 - ORGANISASJONSLÆRING

Argyris, C. (2002): On organizational learning. Malden, Mass: Blackwell. 110 sider.

Coughlan, P. et al. (2007): "Prototypes as (Design) tools for bahavioral and organizational change". I: The journal of applied behavioral science. 43, 1, s. 122-134. 14 sider.Fulltekst

Engstrøm, Y. (1999): "Innovative learning in work teams: Analyzing cycles of knowledge creation in practice". I: Engstrøm, Y.: Perspectives on activity theory, s. 377-404. 30 sider.

Kuvaas, B. (2008): Lønnsomhet gjennom menneskelige verdier. Evidensbasert HRM. Bergen: Fagbokforlaget. 200 sider.

Nonaka, I., G. von Krogh & S. Voelpel (2006): "Organizational knowledge creation theory: Evolutionary paths and future advances". I: Organization studies, 27, 8, s. 1179-1208. 30 sider. Fulltekst

Pawlowsky, P., J. Forslin & R. Reinhardt (2003): "Practices and tools in organizational learning". I: Dierkes, M. m.fl.(Eds): Handbook of organizational learning and knowledge. Oxford: Oxford UP. 25 sider.

Wenger, Etienne, Richard McDermott & William M. Snyder (2002): Cultivating Communities of Practice - A Guide to Managing Knowledge. Cambridge, Mass: Harvard Business School Press. 275 sider.

Case på organisasjonslæring i norsk eller nordisk arbeidsliv. 100 sider.

Til sammen ca. 784 sider

Antall studenter:

Publisert 1. des. 2010 11:11 - Sist endret 19. mai 2011 14:25