Pensum/læringskrav

UNIVERSITETET I OSLO

Pedagogisk forskningsinstitutt

BACHELOR I PEDAGOGIKK

STUDIEÅRET 2012

Oppdatert november 2011

Nyttig informasjon om studielitteratur

Det kan dessverre forekomme feil og mangler i pensumlisten. Ved endringer vil dette bli bekjentgjort på emnesiden.

Andersen, Erling S. og Eva Schwencke (2001): Prosjektarbeid: en veiledning for studenter. 3. utg. (176 sider).

Andersen, Svein S.(2005): Når bedrifter blir prosjekter. Magma. Vol. 8, Nr. 4. (5 sider). Fulltekst

Filstad, Cathrine (2010): Organisasjonslæring : fra kunnskap til kompetanse, Fagbokforlaget. (281 sider)

Finstad, Nils og Torill Nyseth (2003): ”Organisert fleksibilitet: Tette og løse koplinger i det interne opplæringssystemet”, Beta Nr 02- 2003 (11 sider) Fulltekst

Falkenberg, av Joyce, Inger Stensaker, Christine B. Meyer og Anne Cathrin Haueng (2002): ”Når endringer tar overhånd”, Beta, Nr 02, 2002, s. 13-25 (12 sider) Fulltekst

Jenssen, Svenn Are og Lars Øystein Widding(2008): ”Store hårete innovasjonsprosjekter: Når prosjektene tar styring og kontrollmekanismene feiler”, Magma. Vol. 11, Nr 5. (8 sider). Fulltekst

Nielsen, Klaus og Kvale, Steinar (1999): Mesterlære:Læring som sosial praksis. Notam Gyldendal. Kap. 1-6 (s. 17-111) og kap. 8 (s. 125-136). (105 sider).

Wenger, Etienne (2000): “Communities of Practice and Social Learning Systems”, Organization, Volume 7(2), s. 225–246 (21 sider).

Totalt 619 sider.

Antall studenter: 30

Publisert 11. okt. 2011 16:02 - Sist endret 2. des. 2011 14:55