UNIVERSITETET I OSLO
Pedagogisk forskningsinstitutt
BACHELOR I PEDAGOGIKK
STUDIEÅRET 2013
Oppdatert november 2012
Nyttig informasjon om studielitteratur
Det kan dessverre forekomme feil og mangler i pensumlisten. Ved endringer vil dette bli bekjentgjort på emnesiden.
Andersen, Svein S.(2005): Når bedrifter blir prosjekter. Magma. Vol. 8, Nr. 4. (5 sider). Fulltekst
Filstad, Cathrine (2010): Organisasjonslæring : fra kunnskap til kompetanse, Fagbokforlaget. (281 sider)
Finstad, Nils og Torill Nyseth (2003): ”Organisert fleksibilitet: Tette og løse koplinger i det interne opplæringssystemet”, Beta Nr 02- 2003 (11 sider) Fulltekst
Falkenberg, av Joyce, Inger Stensaker, Christine B. Meyer og Anne Cathrin Haueng (2002): ”Når endringer tar overhånd”, Beta, Nr 02, 2002, s. 13-25 (12 sider) Fulltekst
Gruber, E., Mandl, I., & Oberholzner, T. (2009). Learning at the Workplace. In M. Tessaring (Ed.), Modernising vocational education and training (Vol.2, pp. 143-193) (50 sider) Fulltekst
Jenssen, Svenn Are og Lars Øystein Widding(2008): ”Store hårete innovasjonsprosjekter: Når prosjektene tar styring og kontrollmekanismene feiler”, Magma. Vol. 11, Nr 5. (8 sider). Fulltekst
Krogh, Lotte (2002): Argumenter for projektpædagogik. I A. Kolmos, & L. Krogh, (Eds.), Projektpædagogik i udvikling, s.13-32. Aalborg: Aalborg universitetsforlag (19 sider) Fulltekst
Nielsen, Klaus & Kvale, Steinar (1999): Mesterlære: Læring som sosial praksis. Notam Gyldendal. Introduksjon + kap. 1-13 (s. 1-214). (213 sider).
Wenger, Etienne (2000): “Communities of Practice and Social Learning Systems”, Organization, Volume 7(2), s. 225–246 (21 sider).
Totalt 620 sider.
Antall studenter: 30